Fastnews
Dyskografia - Garage Inc.
Garage Inc. CD I
1. Free Speech For The Dumb
2. It's Electric
3. Sabbra Cadabra
4. Turn The Page
5. Die, Die My Darling
6. Loverman
7. Mercyful Fate
8. Astronomy
9. Whiskey In The Jar
10. Tuesday's Gone
11. The More I See

CD II
1. Helpless
2. The Small Hours
3. The Wait
4. Crash Course In Brain Surgery
5. Last Caress/Green Hell
6. Am I Evil?
7. Blitzkrieg
8. Breadfan
9. The Prince
10. Stone Cold Crazy
11. So What
12. Killing Time
13. Overkill
14. Damage Case
15. Stone Dead Forever
16. Too Late Too Late



Skład: James Hetfield, Lars Ulrich, Jason Newsted, Kirk Hammett
Rok wydania: 1998

Teksty - teksty wszystkich piosenek
Tłumaczenie - tłumaczenie na polski utworów

Kill'em All

"Grywaliśmy numery ponurych angielskich kapel, których nikt nie znał, i w tedy ludzie mówili: "Rany, chłopaki, jesteście świetni". Nie wiedzieli, że to nie nasz materiał, a my nie wyprowadzaliśmy ich z błędu. Wreszcie zaczęliśmy pisać własne numery, a przeróbki umieszczaliśmy na stronach B singli. Na Garage Days nagraliśmy sześć numerów, które bardzo lubiliśmy, tym razem zapadła decyzja, że wybierzemy i nagramy wiele więcej. To rodzaj hołdu dla naszych muzycznych korzeni" - James Hetfield.

21 listopad 1998 roku odbyła się premiera dwupłytowego albumu Garage Inc., zawierającego nagrane dotychczas przeróbki utworów innych wykonawców oraz jedenaście nowych interpretacji. Produkcją albumu zajął się Bob Rock z pomocą Jamesa Hetfielda i Larsa Urlicha. W sumie na płytach znajduje się 27 utworów, 11 na dysku pierwszym i 16 na dysku drugim.

Kill'em All

Album ze starymi kawałkami, ale na swój sposób nowatorski. Metallica wyniosła na piedestał wielu muzycznych łobuzów, którzy kształtowali jej styl przez wiele lat. Okazało się również, że ta śmiertelnie poważna grupa także ma poczucie humoru, co udowadnia nam oprawa graficzna. Na ostatniej stronie kompaktowej książeczki widzimy czterech wesołków odzianych w estradowe garnitury, wyglądających jak klezmerski boys band podczas występów w kiczowatym hotelu. Na okładce natomiast widzimy chłopaków jako umorusanych w smarach mechaników.

Nagrywanie tej płyty daje do myślenia - to ludzie czy maszyny? Weszli do studia zaraz po koncercie w San Diego, który zakończył kolejne światowe tourne. Mieli jakieś dwa lub trzy tygodnie na odpoczynek i do pracy. Na nagranie, zmiksowanie i mastering całego materiału potrzebowali też tylko trzech tygodni. "Tu są numery nagrane za jednym podejściem - na tym polega piękno tego albumu. Gdyby coś takiego powiedział Eddi Vadder, to jedna spraw. Ale w naszym przypadku to niesamowite. Normalnie analizujemy wnikliwie każde uderzenie werbla, każdą nutę z partii gitarowych. Zrobiłem jedenaście podkładów perkusyjnych w pięć dni. Zwykle ten czas nie wystarczył nam nawet na załadowanie sprzętu do studia." - Lars Urlich.

Kill'em All

Na pierwszej płycie znajdują się zupełnie nowe przeróbki. Natomiast na drugiej są utwory już wcześniej nagrane i wydane. Należało je odpowiednie zremasterować, aby uzyskać identyczny poziom dŹwięku, ale jednocześnie muzykom chodziło o pozostawienie troszkę przestarzałego brzmienia, które jest częścią historii zespołu. Na obu krążkach metal miesza się z punk rockiem, co dla ortodoksyjnych fanów NWOBHM (New Wave Of British Heavy Metal) jest totalną zdradą. Przecież metal z punkiem zawsze powinien być w stanie wojny. Problem w tym, że muzycy Metalliki nigdy w taki płytki sposób nie rozumowali i bez uprzedzeń starali się czerpać inspirację z różnych gatunków. O wyborze danego utworu decydowały różne względy. "Czasem decyduje riff, czasem rytm, czasem tekst - nigdy te trzy rzeczy naraz. Zdarza się utwór ze wspaniałym fiffem, a kiedy wczytujesz się w tekst, to wymiękasz, bardzo kręciły mnie teksty kapel punkowych, słowa, z którymi mogłem się identyfikować, które pomogły mi zbudować własny światopogląd." - James Hetfield.

Promocją nowego albumu miała być seria klubowych koncertów - taka mini trasa nazwana Garage Inc. Metallica podjęła decyzję, by poprosić tribute band Metalliki - Battery o supportowanie ich występów. Metallica grała covery, a Battery orginały Metalliki. Były to koncerty tylko dla członków fan klubu, które odbyły się w Ontario, Chicago, Detroit, Filadelfii i Nowym Jorku. Takie pomieszanie z poplątaniem było świetną promocją "nowego" materiału. Tak więc kolejna ciekawostka związana z nowym wydawnictwem.

Kill'em All

Praca nad nowym albumem sprawiał chłopakom wiele radości i byli pełni zapału. Wydawać by się mogło, że odkurzanie starych piosenek może być nudne. Wręcz przeciwnie. "Bardzo fajnie robiło się Mercyful Fate, ale moją ulubioną kapelą wszech czasów jest Black Sabbath, a basistą wszech czasów jest dla mnie Geezer Butler. Chyba nie muszę mówić, że praca nad Sabra Cadabra to było coś. Starałem się jak mogłem podejść do tego kawałka z największym szacunkiem - to była dla mnie najlepsza okazja, żeby zrobić ukłon w kierunku Geezera." Jason Newsted, grudzień 1998.

Metallica wyruszyła też w dwie trasy promujące jej nowy album: Garage Inc. Promo Tour i The Garage Remains The Same Tour.

Ze względu że Garage Inc. zawiera tylko przeróbki, należy przytoczyć ich tytuły oraz pochodzenie. Jest to prawdziwy przekrój przez historię muzyki metalowej i rockowej.

Dysk 1
1. Free Speech For The Dumb - Discharge, 1982
2. It's Electric - Diamond Head, 1980
3. Sabra Cadabra - Black Sabbath, 1973
4. Turn The Page - Bob Seger, 1973
5. Die, Die My Darling - The Misfits, 1984
6. Loverman - Nick Cave and the Bad Seeds, 1994
7. Mercyfuk Fate - Mercyful Fate, 1982
8. Astronomy - Blue Oyster Cult, 1974
9. Whiskey In The Jar - Thin Lizzy, 1972
10. Tuesday�s Gone - Lynyrd Skynyrd, 1973
11. The More i See - Discharge, 1984


Dysk2
1. Helpless - Diamond Head, 1980
2. The Small Hours - Holocaust, 1983
3. The Wait - Killing Joke, 1980
4. Crash Course In Brain Surgery - Budgie, 1971
5. Last Caress/Green Hell - The Misfits, 1980/1983
6. Am i Evil? - Diamond Head, 1980
7. Blitzkrieg - Blitzkrieg, 1981
8. Breadfan - Budgie, 1973
9. The Prince - Diamond Head, 1980
10. Stone Cold Crazy - Queen, 1974
11. Killing Time - Swet Savage, 1981
12. Overkill - Motorhead, 1979
13. Damage Case - Motorhead, 1979
14. Stone Dead Foreve - Motorhead, 1979
15. Too Late Too Late - Motorhead, 1979


Źródła:
Metallica - Sprawiedliwość Dla Wszytkich, J. Mciver
Metallica - Sami o Sobie, M. Putterford
Metallica - Fuel & Fire, S. Hadland
Metallica - Sznurki Pana Boga, I. Stefanowicz

Kill'em All


Bartek Bartoluss Warowy

Dział redaguje: Wojo
OVERKILL.pl © 2000 - 2024
KOD: Marcin Nowak