W
I
Ę
C
E
J

«

N
E
W
S
Ó
W
Metallica zagra The Unforgiven II na Orion?
dodane 06.06.2013 01:05:14 przez: ToMek
wyświetleń: 3377
Chris Steffen, dziennikarz Rolling Stone odwiedził Metallikę w HQ w trakcie ich przygotowań do Orion. Jak relacjonuje, zespół rozpoczął próby o 8:30 rano, bez Kirka, który pojawił się po 9-tej (przepraszał za spóźnienie, korek na drodze). James ma czas tylko do 9:30. Grali coś z Kill ‘Em All i Reload, co musieli przećwiczyć przed festiwalem. W tym roku Metallica na Orion nie zagra albumu w całości, ale za o przygotowuje pewne rzadko grane kawałki dla swoich fanów. Nad setlistą czuwa Lars, na próbach to też on wykrzykuje: „To po drugim refrenie, przed solówką”. Obok stoją techniczni, aby porównać grane kawałki z oryginałami, ale nie są zbyt potrzebni. Zespół gra dwa kawałki, potem kilka riffów, i pomimo nieludzkiej porannej pory i zaspanych oczu, Hetfield z Hammettem wchodzą we wzajemne harmonie, Trujillo podbija je basem, a dodatkowo Hetfield daje radę z wokalem. Kirk żartuje, że o tak wczesnej porze ledwo pamięta jak się trzyma kostkę. Potem przechodzą do grania kolejnego kawałka z wczesnych lat, aż do wyjścia Jamesa.



Lars, Kirk i Robert przekonują, aby śpiewał dziennikarz Rolling Stone, ale nadmiar kamer zniechęca go. Grają więc instrumentalnie kilka kawałków, a wśród nich ten, który jak twierdzą grali do tej pory tylko raz i nigdy z Robertem, ten jednak doskonale wie jak go zagrać [The Unforgiven II ?, przyp. ToMek]. Niedowierza jednak potem Hammettowi, który nie pamięta jak zagrać jeden z kawałków, jakie gra od 30 lat. Lars tak podsumowuje Roberta: „On w sekrecie słucha tych utworów znacznie częściej niż my”. Po zagraniu jeszcze kilku kawałków odstawiają gitary, Hammett narzeka na kondycję lokalnych surferów, a Lars i Robert zabierają się za prasówkę. Za najbardziej oczekiwane w tym roku przez siebie zespoły na Orion Lars wybiera Deftones, Japandroids, Fu Manchu i Foals. Gdy dziennikarz przypomina mu, że jutro 10 rocznica St. Anger, ten wpada na niezbyt poważny pomysł:

„Kurwa, musimy w takim razie zagrać St. Anger w całości. Gdy istniejesz od tak dawna jak my, to rocznicę znajdziesz we wszystkim, na co spojrzysz. Nie byłem tego świadomy, nie przykładam uwagi do dat aż do takiego stopnia, ale kurwa, 10 lat od St. Anger, Jezu. To cztery lata więcej niż nagrywali Beatlesi, łapię się na tym.”



ToMek 'Cause We're Metallica
AeroMet


Waszym zdaniem
komentarzy: 67
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
1 2
Newsted
09.06.2013 10:11:00
O  IP: 89.69.234.77
przemas NIe kompromituj się...
Yeah_
08.06.2013 13:06:00
O  IP: 91.227.77.194
Trylogia Unforgiven obfituje w wyjątkowo dojrzałe teksty. Wszystkie trzy utwory podobają mi się. Być może dla niektórych osób ballady są zdradą i muzycznym złem, jednak dla mnie stanowią urozmaicenie i ciekawy punkt w dorobku muzycznym Metalliki. Cieszę się, że James podjął się tego wyzwania. Nie wstydzę się za niego ani trochę. Mogę mu pogratulować, bo dokonał tego z wyczuciem i dobrym smakiem. Muzyka w nich jest dość czuła i rzewna. Jeśli komuś "przeje się" w pewnym momencie ten klimat, to polecam włączenie surowego i posępnego The Call Of Ktulu lub The Thing That Should Not Be – jest to dobra "odtrutka". ; )

Co do samego Unforgiven II, to podoba mi się panujący tam country/bluesowy nastrój. : )
przemas
08.06.2013 10:17:15
O  IP: 46.134.114.213
Satysfakcję,że bronię dziewczyny przed chamem. Wyobraź sobie,że są ludzie,którzy robią różne rzeczy bez oczekiwań na korzyści.
xaphon
07.06.2013 21:33:40
O  IP: 91.220.17.142
lizidupek za to jej jak zwykle broni... co z tego masz? :>
przemas
07.06.2013 12:12:42
O  IP: 46.134.114.213
Buhaha! xaphonek jak zwykle czepia się j'g. Kompleksy?
bilety na iron maiden
07.06.2013 11:39:01
O  IP: 83.8.199.251
mam 2 bilety na koncert IRON MAIDEN 18.06.2013 w O2 ARENA/BERLIN do sprzedania,jakby ktos byl chetny to zapraszam gg 2998846
JamesGirl
07.06.2013 11:30:20
O  IP: 194.165.48.90
Haha... Rozśmieszyłeś mnie.
xaphon
07.06.2013 10:25:57
O  IP: 83.22.224.40
J'G już widzę jak ta większość oprócz mnie, Ci "zezwoliła" na wypowiadanie się w ich imieniu... chyba nikt nie potrzebuje tak kiepskiego "adwokata".
Czytanie ze zrozumieniem się kłania... brak magicznej atmosfery na NEM nie oznacza, ze nie czuję magii na koncertach metaliki. Jakoś nie widzę powiązania ze sobą :| Jeden utwór nie przesądza o całym koncercie...
"Co do światełek... Hmmm... cóż, kiedyś były zapalniczki, a teraz telefony – znak czasu, a dodatkowo myślę, że telefony są wygodniejsze i bezpieczniejsze niż zapalniczki – nie gasną na wietrze, nie parzą w palce i nie podpali się nikomu włosów" - kurwa przeszłaś samą siebie tym durnowatym stwierdzeniem? W sumie to nawet zabawne Ci to wyszło :] w związku z tym na następny koncert nie ma co nawet organizować podobnej akcji z zapalniczkami bo przecież telefony takie FAJNE!!! nie gasną na wietrze no i NAJWAŻNIEJSZE - nie podpalą nikomu włosów no i James będzie w siódmym niebie, on tak lubi telefony i ten klimat stworzony komórami!!! YEAH!!!
JamesGirl
07.06.2013 09:03:42
O  IP: 194.165.48.90
Luke
Dokładnie. :)
The _Rock
Bo wali... Ależ jedno nie wyklucza drugiego. Te 99,9%, którzy nie wybrzydzają na setlisty to real. Nie da się ułożyć takiej setlisty, która zadowoli nawet 35-40 osób.
xaphon
To była moja setlista marzeń, a jak marzyć to o Ferrari, a nie o Fiacie Punto.

A ty? Masz statystyki, które potwierdzają twoje słowa? Zapodaj źródło...
A może mam pozwolenie „większości”, aby występować w ich imieniu? Skąd jesteś pewny, że nie mam? Ale mogę się poprawić :
"Większość (OPRÓCZ XAPHONA) nie wyobraża sobie koncertu bez NEM".
BETTER???

Co do światełek... Hmmm... cóż, kiedyś były zapalniczki, a teraz telefony – znak czasu, a dodatkowo myślę, że telefony są wygodniejsze i bezpieczniejsze niż zapalniczki – nie gasną na wietrze, nie parzą w palce i nie podpali się nikomu włosów. A jeśli ktoś potrafi wczuć się w atmosferę koncertu, to nie ważne czy światło pochodzi z zapalniczki, czy z telefonu.
„KIEDYŚ to była/było/był” (lol) ... mówisz jak mój dziadek. Starym ludziom wydaje się, że „za ich czasów” wszystko było lepsze. Ale ty chyba nie jesteś stary... skąd więc to starcze podejście do życia?
Jeśli już nie czujesz magii na koncertach Metalliki, to mogę ci tylko współczuć.
kirczek
07.06.2013 00:49:42
O  IP: 37.109.31.240
Btw. Jak ze stream'em Oriona? Przeczytałem parę komentarzy na stronie festivalu i wielu napisało, że będzie transmisja, ja mam nadzieję, że to prawda. :D
dziad
06.06.2013 22:13:03
O  IP: 81.190.216.162
parasol, jeśli malowałby jeden obraz na 10 lat, to wiesz, ktoś mógłby chcieć więcej :)
parasol
06.06.2013 21:26:57
O  IP: 77.102.112.224
superfuzz napisal cos co mi sie spodobalo ... i kazdy powinien to zrozumiec ze artysta tworzy dzielo a potem je pokazuje. Muzyk gra i gra i jeszcze raz gra ten sam kawalek bo wie ze wsrod sluchaczy jest ktos kto widzi dzielo po raz pierwszy... malarz nie maluje ciagle tego samego obrazu bo za dlugo by to trwalo. Jego dzielo sie zmaterializowalo i wisi ciagle , przewaznie w tym samym miejscu. Czy ktos ma pretensje do malarza ze ciagle ten sam obraz wisi na scianie....?
parasol
06.06.2013 21:09:29
O  IP: 77.102.112.224
do orzel: dobrze to ujales 100 % racji
Luke
06.06.2013 18:20:38
O  IP: 88.199.233.138
takie to zycie że muza jest jak narkotyk, ale ja czasem sobie robie detoks, wpuszczam cisze do łba i przez kilka dni ciągle mi tam gra, też miałem epizody wsłuchiwania się w różne style i było minęło, Meta jakoś wwierciła mi się najgłębiej, jakby tak rozrysować plan muzycznego poziomu serca to kapela Urlicha ma tam najwięcej miejsca na dysku.
davidian
06.06.2013 18:05:28
O  IP: 213.238.71.243
Luke

Trochę zniszczona jest to fakt, ale z czasem jakby mniej:)

Kiedyś miałem straszną zajawkę na klimaty post-metal / doom/ sludge, jak tam zwał i trochę "perełek", jak rzeczony Minks odkryłem, ale później zabrnąłem trochę za daleko, w Borisa, Sunn O))) itp. klimaty i zawróciłem, bo klimaty drone / noise itp. już mi jakąś dziwną megalomanią zajeżdżają, żeby nie powiedzieć muzycznym hipsterstwem.
Luke
06.06.2013 17:46:03
O  IP: 88.199.233.138
Dividian

brzmi jak dobra bania, ale za bardzo ćpuńskie :D
Zaciąga mi jakimś plemieniem
też masz widze dobrze "zniszczoną" głowę :P hehe
Ja lubie sobie delikatnie odpłynąć, nie aż tak hardkorowo

like that:

https://www.youtube.com/watch?v=KSCswqmyf9w

też deszczykiem pachnie, ale Outlaw Torn czy Bleeding to dobre rozmiary, najlepsze długaski z nowych płyt

Pokaż podgląd
davidian
06.06.2013 17:22:31
O  IP: 213.238.71.243
Luke

Nie próbowałem i chyba nie zamierzam, ale jeśli lubisz takie odurzające klimaty (nie żebym cię do brania kwasu namawiał, wręcz przeciwnie, ale nie moja sprawa) to polecam Ci to:

http://www.youtube.com/watch?v=KyLsiO2JOV0

Kiedyś słuchałem tego kiedy wpatrywałem się w krajobraz za oknem, a akurat zbierało się na zajebistą burzę i totalnie odleciałem, a przysięgam że z tylko papierosa wtedy paliłem:)

Pokaż podgląd
davidian
06.06.2013 17:15:35
O  IP: 213.238.71.243
Grali, nawet The Outlaw Torn i Bleeding Me - jak dla mnie najmocniejsze punkty Load, jeszcze jakby tak sobie o Ain't my bitch przypomnieli to byłoby całkiem pięknie. Co do tematu, to wprawdzie UII ani całego Reload jakoś szczególnie nie kocham, ale fajnie że sobie o nim przypomnieli, a jeszcze fajniej jakby razem z UII odkurzyliby inne, rzadko, albo w ogóle nie grane kawałki z Loadów, np. Fixxxer, 2x4, wspomniany Ain't my bitch czy totalnie olewany i niedoceniony Thorn Within.
Luke
06.06.2013 17:07:07
O  IP: 88.199.233.138
Dividian

nie da się, no nie i huy... po prostu
wrzuć kiedyś papier i włącz Iron Maiden, no stary... no way
wyłaczysz po kilku minutach bo zwyczajnie nie wejdzie Ci do głowy
smagall
06.06.2013 16:58:38
O  IP: 79.191.183.4
ale macie krótką pamięć.
przejrzyjcie sobie setlisty mety z roku 2009, porownajcie z 2010-2011.
to nie jest mieszanie w setlistach?
akurat w 2009 roku grali dosc sporo Loadów i Angera nawet.
AJFA
06.06.2013 16:56:27
O  IP: 78.28.35.121
ja bym tylko chciał znów usłyszeć po 20 latach Justice Medley...

http://www.youtube.com/watch?v=MkYHFD6qzps

Pokaż podgląd
davidian
06.06.2013 16:41:25
O  IP: 213.238.71.243
Luke

A próbowałeś kiedyś, będąc na kwasie, posłuchać tego "miotania się w pralce" ?:)

Kwestia większego / mniejszego muzycznego wyrafinowania jest moim zdaniem względna. Wątpię czy ktoś, kto po muzyce oczekuje np. instrumentalnej ekwilibrystki na najwyższym poziomie i wyciskania siódmych potów z instrumentów doceni Tool czy Porcupinee Tree bardziej niż np. jakiś uber-techniczny death metal, gdzie w ciągu jednego kawałka masz więcej zmian tempa, niż w całej dyskografii Mety. I będzie wmawiał jak w żyda chorobę (cokolwiek to znaczy, ale uwielbiam ten tekst:p) że to jest prawdziwie ambitna muzyka, a nie jakieś tam nudne plumkanie Porcupine Tree (żeby nie było, to przykład, osobiście bardzo lubię PT). Na co przyjdzie jakiś Wielki Znawca Ambitnej Muzyki, i będzie wmawiał że prawdziwa głębia kryje się w Sunn O))), czy innym drone-doomie, a cała reszta to jakaś żałosna chujnia dla gimbusów.
Superfuzz
06.06.2013 16:16:19
O  IP: 89.229.16.148
Hmm to może zagrają trzy części "The Unforgiven" po sobie? ;D
Luke
06.06.2013 16:02:32
O  IP: 88.199.233.138
miało być:

...ale już nie będe drążył, który album muzycznie jest lepszy...

wersje skrótową zapodałem :D
Luke
06.06.2013 15:59:03
O  IP: 88.199.233.138
Vicek

Może nie ma, ale istnieje muzyka bardziej wyrafinowana, dla kogoś kto chce więcej chce muzy na wyższym levelu niż walenie jedynek w werbel, chociażby Tool czy Porcupine Tree, których kilka razy zdarzyło mi się słuchać na kwasie i doskonale wiem że ta twórczość dostarcza ambitniejszych bodźców dla umysłu niż miotanie się w pralce pod sceną i trzepanie głową.:P

J'g

Nie wiem, może pod względem riffów, kompozycji, ja się aż tak na tym nie znam, dlatego
zapytałem, powiedzieć, owszem, mogę, który album mi się bardziej podoba, ale już nie drąże bo chyba faktycznie masz racje z tymi jabłkami, sąsiadują ze soba jak syjamy i są z tego samego muzycznego wymiaru. :D
grab
06.06.2013 15:49:45
O  IP: 81.96.23.178
gdyby nie bylo akcji propagandowej by brac zapalniczki a nie komórki, to byloby jak teraz...same fony w powietrzu
Livyatan
06.06.2013 15:41:29
O  IP: 83.26.31.150
ToMek Zerknij na priv
xaphon
06.06.2013 15:30:56
O  IP: 91.220.17.142
the_Rock, to samo napisałem kilka postów niżej :) Chorzów 2004 wg mnie był pod względem setlisty genialny. Nawiązując do atmosfery na NEM, to był to chyba ostatni koncert Mety w Polsce, gdzie światełka zapalniczek przewyższały ilością światełka telefonów.
xaphon
06.06.2013 15:27:55
O  IP: 91.220.17.142
J'G jesteś strasznie wymagająca :P moja setlista mogła by być taka długa jak teraz obecnie jest czyli około 2h, jednak grane kawałki były by zupełnie inne od tych, które chłopaki teraz non stop wałkują... pierwszy utwór który by wyleciał to właśnie NEM.
"Większość nie wyobraża sobie koncertu bez NEM" - że tak się zapytam jaka większość? Rozumiem, że masz na tyle sprawdzone dane, które bezsprzecznie to potwierdzą. Jeśli tak to zapodaj źródło, jeśli nie to bądź łaskawa pisać w SWOIM imieniu, a nie w imieniu "większości";
"magiczna atmosfera, gdy pokazuje się może światełek" - a jaka to magiczna atmosfera? Światełka owszem, ale chyba telefonów komórkowych... tej atmosfery która KIEDYŚ była na koncertach przy NEM już dawno wg mnie nie ma.
the_Rock
06.06.2013 15:19:11
O  IP: 89.174.247.17
Tak poważnie, to wystarczyłoby, aby z każdej płyty był minimum 1 utwór.
Chorzów 2004 - dało się :)
the_Rock
06.06.2013 15:15:07
O  IP: 89.174.247.17
JG, ale sama przecież napisałaś że "Na koncertach 99,9% widzów wali jaka jest setlista".

..te 35-40 osób, którym zależy na pewno da się zadowolić ;)

JamesGirl
06.06.2013 14:52:56
O  IP: 194.165.48.90
Newsted

Czy pomyślałeś, nad tym, co chcesz napisać?

Setlista, której by oczekiwali wszyscy fani? LOL

To niewykonalne. Każdy chciałby inną.
Przy mojej koncert musiałby trwać co najmniej 5 godzin. Lars by zemdlał za perkusją, a James straciłby głos na miesiąc.

Luke
Ocenić, który lepszy muzycznie? A według jakiego kryterium?
Każdy oceni według własnych odczuć. Dwa jabłka trudno ocenić, (bo jeden powie, że lepsze kwaśne, a inny, że słodkie), a co mówić o muzyce?
Myślę, że nawet opinia profesorów z uczelni muzycznych nie byłyby całkiem wiarygodne.

vicek
06.06.2013 14:51:18
O  IP: 80.51.99.4
Luke, ale nie ma czegoś takiego jak lepsza czy gorsza muzyka , dla kogoś dwa riffy w piosenkach von mogą kasować całą dyskografie deathspell omega czy dream theater :D
dziad
06.06.2013 14:50:47
O  IP: 81.190.216.162
"pomimo nieludzko wczesnej pory" 9 rano. Wstaliby kiedyś o 5 do prawdziwej pracy, albo np. 20 lat z rzędu hehe.
Luke
06.06.2013 14:32:33
O  IP: 88.199.233.138
No, niech ktoś powie, który album jest lepszy muzycznie a nie ocenia pod kątem własnego gustu, a z drugiej strony, to raczej oba są na poziomie
JamesGirl
06.06.2013 14:25:54
O  IP: 194.165.48.90
Hmmm... Luke - ciekawe skojarzenia, ale rzeczywiście coś w tym jest. :)

Orzeł
Starej? Chyba nie masz na myśli mojego wieku... Żartuję :)))

Czy dla zrobienia większej kasy? Możliwe. Ale dla mnie nie ważne, co nimi kierowało. Ważne, że mogę posłuchać obydwu Loadów i odlecieć w inne rejony świadomości. Nie mogę powiedzieć, że te albumy są moimi najbardziej ulubionymi, bo każdy ma coś za co go kocham, ale jest w nich coś takiego, że najczęściej ich słucham...

Hmmm... tańczenie o architekturze może wydawać się nie do wykonania, ale... czy ktoś już tego próbował?
Wszelkie ograniczenia wynikają najczęściej z ograniczeń naszego umysłu, więc może jednak ... ;)

Ja uwielbiam dzielić się z przyjaciółmi swoimi odczuciami po wysłuchaniu jakiejś muzyki.

Niestety na Overkillu coraz rzadziej można o tym porozmawiać, bo więcej tu krytyki postępowania chłopaków, niż merytorycznej dyskusji o muzyce.
I niestety coraz więcej. :(

Superfuzz
06.06.2013 14:09:21
O  IP: 89.229.16.148
Ouija: gratulacje :D
Newsted
06.06.2013 14:06:17
O  IP: 217.171.49.251
Jprdl... Czemu nie mogą zrobić jakiejś nadzwyczajnej setlisty w sensie takiej, którą by oczekiwali wszyscy fani? Czyli z rzadko ogranymi kawałkami? Chociaż raz błagam!.
Ouija
06.06.2013 13:42:41
O  IP: 83.9.46.88
ja pierdolę! mam kostkę Kerry'ego Kinga!!! :D Slayer grać! Kurwa mać! Był ktoś koło zielonego rozdartego foliowego płaszcza?
pancakes
06.06.2013 13:34:26
O  IP: 24.150.93.26
Meta zagra jakis tam kawalek i to jest warte newsa? "Magiczna atmosfera" dla której h warto żyć!
Luke
06.06.2013 13:28:46
O  IP: 88.199.233.138
Oba zwei są fajne
ale jak dla mnie ze sporą przewagą tego pierszego, no ten ciężar i posmak rdzy jest zajebocha, a na reload jest wszystko starte w proch, pierwszy kojarzy mi się z westernami, drugi z samochodami.Taka sobie synestezja
leadhead
06.06.2013 12:49:51
O  IP: 83.238.192.250
Newsted udostępnił kawałek z nowego albumu: http://www.youtube.com/watch?v=2Z41QqRamdc

Pokaż podgląd
orzel
06.06.2013 12:40:06
O  IP: 62.53.144.122
James'Girl
Cenie zdanie starej fanki, dlatego odpowiem na to starym cytatem:
"Talking about music is like dancing about architecture" :)

Dla mnie Reload nie funkcjonuje, chociaz na pewno Devil's Dance , Fixxxer i Fuel daja rade.

Byl to moim zdaniem trick komercyjny, dla zrobienia wiekszej kasy.
Potem malpowali tek "koncept" inni jak np. Rammstein albo System of a Down..

Dla mnie Load jest super, gdyby wywalili z 2 numery i dodali te z Reloada bylby masterpiece.

Just my 2 cents..
xaphon
06.06.2013 12:38:17
O  IP: 91.220.17.142
Widzę, że nie jestem jedyny, dla którego ReLoad jest lepszy niż jego starszy brat Load :P
Just-Me
06.06.2013 12:08:25
O  IP: 80.51.59.2
Ojojoj :D To musi być Unforgiven II! Nareszcie ^^
vicek
06.06.2013 11:48:52
O  IP: 80.51.99.4
od paru ładnych lat czytam komentarze na overkillu , i dopiero pierwszy raz zgadzam się z Dzejms Girl , reload to bardzo dobry album , moim zdaniem nawet lepszy od load.
xyz
06.06.2013 11:05:36
O  IP: 93.105.31.0
James'Girl
Dokładnie.Zespoły mają utwory,które świetnie sprawdzają się na koncertach i te przeważnie grają.Nie pamiętam koncertu Slayer'a w Polsce na którym nie zagrałby "Angel of Death" czy "Raining Blood".Slayer też gra dużo starych kawałków,ale czy ktoś robi z tego powodu aferę.
Zawsze znajdą się osoby,które zechcą posłuchać czegoś nowego,ale wszystkim nie dogodzisz.
xaphon
06.06.2013 10:48:22
O  IP: 91.220.17.142
Nie raz pisałem, że Meta powinna sięgnąć po kawałki z innych płyt. Dlatego osobiście uważam że koncert z 2004 roku pod względem setlisty był genialny!
Krys
06.06.2013 10:44:12
O  IP: 80.85.225.181
Żeby było wszystko jasne : absolutnie nie uważam, żeby set listy Mety były „marne”, bo chyba nie trzeba nikogo przekonywać w temacie genialności płyt kill – black album. Chodzi mi o to, że chłopaki powinni urozmaicać setlisty, wkładać na nie kawałki z garage, load, reload, st anger. Czy się te płyty nam podobają czy nie, to też są płyty Mety i moim zdaniem kawałki z tych albumów powinny być grane na koncertach, bo jak nie, to po co było je w ogóle nagrywać.
JamesGirl
06.06.2013 10:34:22
O  IP: 194.165.48.90
Ał, ale byka strzeliłam <rumieniec> oczywiście "morze"
1 2
OVERKILL.pl © 2000 - 2024
KOD: Marcin Nowak