W
I
Ę
C
E
J

«

N
E
W
S
Ó
W
10 najlepszych coverów w wykonaniu Metalliki
dodane 10.08.2013 14:43:48 przez: ToMek
wyświetleń: 3958
Marmetal podsyła 10 najlepszych coverów w wykonaniu Metalliki wg ultimateclassicrock.com, poniżej pełna lista:



10. 'Blitzkrieg', Blitzkrieg




9. 'Whiskey in the Jar', Thin Lizzy




8. 'Overkill', Motorhead




7. 'Crash Course in Brain Surgery', Budgie




6. 'Mercyful Fate Medley', Mercyful Fate




5. 'The Wait', Killing Joke




4. 'Stone Cold Crazy', Queen




3. 'So What?', Anti-Nowhere League




2. 'Last Caress’ , ’Green Hell', The Misfits




1. 'Am I Evil?', Diamond Head





ToMek 'Cause We're Metallica
AeroMet


Waszym zdaniem
komentarzy: 39
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
JamesGirl
15.08.2013 22:25:29
O  IP: 89.74.240.32
Co do Levermana to całkowicie zgadzam się z Yeah_'em. James pokazał tu cała paletę swoich możliwości głosowych, zarówno operowania głosem jak i zmianą jego barwy. Pokazał, że potrafi w swoim głosie zawrzeć rożne uczucia.
Uwielbiam Cave'a, ale tym razem cover prześcignął oryginał.
Uwielbiam cover Jamesa, dla mnie to ideał wykonania wokalnego.

Zaś co do operacji strum głosowych, to nie robi się takich dla poprawienia możliwości wokalnych człowieka.Jeszcze medycyna nie doszła do takich umiejętności. Operacje strun głosowych przeprowadza się operacje strum głosowych jedynie, gdy są jakieś patologie z tym związane (np. guzki na strunach głosowych) lub w celu odróżnienia procesu oddychania, ale nie dla poprawy możliwości wokalnych.
Są to zbyt delikatne mięśnie i umieszczone w takim miejscu, że nie da się ich zoperować tak, aby przywrócić głos śpiewakom. Jeśli ktoś je nadwyręży, to może tylko coś naprawić odpowiednimi ćwiczeniami, ale to nie zawsze pomaga, szczególnie jak to jest spowodowane procesem starzenia (wytwarza się tzw. niedomykalność strun głosowych). To są mięśnie i zachowują się jak wszystkie mięśnie. W miarę starzenia się człowieka ulegają zwiotczeniu, przez co nie przepuszczają już powietrza z taka precyzja i wydawany głos nie brzmi już tak idealnie jak u młodego człowieka, a szczególnie dotyka to ludzi, którzy kiedyś nadwyrężyli głos. A pamiętajmy, że James "spalił" głos w trasie promującej BA. Wieloletnie chlanie też nie pomagało zachowaniu głosu.
Czy jeśliby takie operacje były możliwe, to myślicie, że Plant czy Jagger już dawno by tego nie zrobili? A zresztą jednorazowa taka operacja nic by nie dała, bo po kilku latach mięśnie znów by wiotczały.

Czytałam natomiast, że Jagger przed koncertami robi sobie (znaczy lekarz mu robi) zastrzyki w struny głosowe. Pomaga to jednak tylko doraźnie i ma wielka wadę, że gdy przestanie działać powoduje jeszcze większe zwiotczenie mięśni i niedomykalność, przez co zdarza mu się coraz częściej odwoływać koncertu z powodu niemożliwości wydobycia z siebie głosu.

Przyznam się, że wolę aby James czasem pofałszował i "zapiał" niżby miał pójść w ślady Jaggera.

Marek
15.08.2013 01:19:01
O  IP: 31.61.140.116
"Turn The Page" bezapelacyjnie na pierwszym miejscu powinno być. Ekspresja emocji w tym kawałku jest nie do opisania. Prywatnie uważam także, że to najlepszy utwór Mety w ogóle
Alf
13.08.2013 22:18:50
O  IP: 79.163.150.77
Yeah_ wg mnie Overkill to bardzo dobry cover, dorównuje oryginałowi. :)
Być może James zaśpiewał go podobnie, ale widocznie uznał, że jest to najlepszy sposób na zaprezentowanie tego utworu. :)
James nie zgapia. :P
Pozdrawiam :)
Yeah_
13.08.2013 21:39:08
O  IP: 91.227.77.202
Mitch

James musiałby mieć dar patrzenia w przyszłość, żeby zgapiać od niego wygląd. ; ) Pamiętam, jak widziałem w Internecie czarno-białą miniaturkę profilu głowy Brada, byłem wtedy przekonany, że to Het z 1999r. : )


Botch

Jasne, że dobrze. Każdy odbiera sztukę indywidualnie. Są gusta i guściki, a o nich też można podyskutować, tym bardziej, jeśli jest to przeprowadzone kulturalnie, bez obrażania muzyków. : )
W poprzednim komentarzu skupiłem się na Lovermanie, ale chciałbym zahaczyć też o samego Nicka Cave’a. Lubię twórczość tego – jak sam o sobie mówi - beznadziejnie romantycznego pesymisty. Uważam, że na albumie Let Love In znajdują się lepsze kawałki od Lovermana. Na przykład Do You Love Me, Nobody’s Baby Now, Thirsty Dog, Let Love In, czy Lay Me Low podobają mi się. Być może Metallica dostrzegła niewykorzystany potencjał w Lovermanie, dlatego wybrała ten kawałek, a nie inny i tak narodził się, jak dla mnie, świetny cover.

Co do coverów Metalliki, to jakie masz zdanie na temat Overkill? W moim odczuciu ten cover nie przegonił oryginału. Odnoszę wrażenie, że w tym kawałku Hetfield po prostu zgapił styl wokalny od Kilmistera. Od strony muzycznej też wolę oryginał. Nie twierdzę, że ten cover jest zły, ale... nie zaskoczył mnie jakoś specjalnie.
Mitch
13.08.2013 12:33:27
O  IP: 178.37.210.14
A może to James od niego zgapiał, skad wiesz ? :P
Botch
13.08.2013 12:08:59
O  IP: 86.151.46.32
Yeah_
Czyli mamy kompletnie przeciwne postrzeganie obu tych kawałków. Chyba dobrze, bo o to chodzi w sztuce przecież :)
Yeah_
13.08.2013 00:08:57
O  IP: 91.227.77.202
Co do godnego starzenia się, to ponoć ten chce zestarzeć się z godnością, czyli bez prasowania twarzy i botoksu. Trochę "stroi się" na Hetfielda z S&M, gdyby nie wąs... : )

http://1.bp.blogspot.com/-SLLaxP8ff5A/UH5kW9LVSCI/AAAAAAAABKQ/SnsGwmMPyeY/s1600/Brad Pitt - Chanel No 5 ad.jpg
Mitch
12.08.2013 23:44:30
O  IP: 178.37.210.14
Też sobie zbytnio nie wyobrażam teraźniejszego Heta wokalem z '87 w , jest oczywistym, że nie brzmiało by to naturalnie, troszkę to skrajne porównanie nawiasem mówiąc, nieprawdaż ?
Przyjmując nawet, że Hecio poddałby się takowej operacji to jednak nie ma co się łudzić, że jego głos by nagle odmłodniał jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Trudno przewidzieć jaki byłby jej rezultat, być może mogłaby trochę poprawić jego głos, a równie dobrze mogła by trochę spieprzyć wokal, a tak poza tym obaj NIKT i cała reszta dobrze wiemy, że do takowej operacji na pewno nie dojdzie. ;)
Yeah_
12.08.2013 23:16:41
O  IP: 91.227.77.202
Na brodę Hetfielda! Żadnych operacji!
NIKT ma rację, pozwólmy Jamesowi zestarzeć się z godnością, tak jak natura przykazała.


Mitch,

Wspomniałem o tym, że w wybranych przez nas kawałkach należących do grupy Holocaust słyszałbym głos młodego Hetfielda, nie dlatego, że odmawiam dojrzałemu Jamesowi agresywnego wokalu (choć wiadomo, że nie jest już tak agresywny, jak kiedyś), lecz dlatego, że Gary Lettice miał podobny głos do Heta, z tą różnicą, że głos Lettice’a nie był tak mocny i surowy. Innymi słowy, chciałbym doprawić te utwory wokalem dawnego Heta. Wtedy byłyby idealne, choć uważam, że i tak są bardzo dobre. : )

Co do tej operacji, to chyba nie wyobrażasz sobie młodzieńczego głosu, obojętnie jak surowy by nie był, przy teraźniejszym dojrzałym, starszym o 20 lat Jamesie? Widziałem filmik, jak Hetfield śpiewał NEM młodym głosem, a pokazany był, jako już trochę starszy i dużo starszy. Po prostu, zrobiono coś na kształt playbacku, wklejając młody głos Hetfielda do ust starszego Hetfielda. Dziwne to wyglądało i brzmiało. Może wydawać Ci się, że jesteśmy już osłuchani i dlatego tak nas to razi. Dla eksperymentu, puść np. mamie młody głos i pokaż starszego Heta. Przekonasz się, że wyda jej się to podejrzane. Chyba, że jest Fanką i wszystko wie, to wtedy spróbuj na pielęgniarkach. ; )

Wybrałem dość wesoły kawałek dla Mety, bo takie też świetnie im wychodzą! : ) Na przykład takie Sabbra Cadabra idealnie nadaje się na wesela! O tak! Już widzę te rwące się sukienki i odpadające guziki od koszul w wielkim tanecznym porywie! : )

Death or Glory w klimatach blitzkriegowych? Czemu nie! : )
Mitch
12.08.2013 18:36:01
O  IP: 178.37.210.14
Prawdopodobnie wystawiam się na pogryzienie przez Dżemową, ale ryzyk fizyk. :D
Mitch
12.08.2013 18:35:04
O  IP: 178.37.210.14
NIKT
Jeśli by poprawiła jego możliwości wokalne to taka operacja jak najbardziej miałaby sens, oczywiście tak sobie gdybam, a starzeć to on się będzie po 60tce. Starzeć to się może Lemmy albo Halford czy inny Ozzy. ^^
NIKT
12.08.2013 17:56:06
O  IP: 81.190.97.178
Mitch
Myślę że operacja na strunach głosowych jest czymś do wykonania ale czy jest jakiś sens? Trzeba się "starzeć" z pokorą i godnością:)
Mitch
12.08.2013 00:58:04
O  IP: 159.205.101.69
Yeah

Według mnie akurat ten drugi kawałek co wybrałeś jest chyba jakby zbyt wesoły jak na Metę

http://www.youtube.com/watch?v=2Q8OQr8iWvI&list=PLvEPeU3-MbEgakJpS0g3nfJxLx8Vkfiya - to mi się dopiero słyszy w klimatach blitzkriegowych. Chyba obecnie już nie będą w stanie nagrać czegoś agresywnego niestety, Papa zmienił się wokalnie przez ten czas na tyle, że nie dałby rady z bardziej agresywnym wokalem na miarę Ride The lightning czy Dyers Eve niestety, zobaczymy co nam przyniesie przyszły album, bo tak można sobie gdybać do woli tak naprawdę ;)

Ciekawe czy może jakaś operacja na strunach głosowych poprawiłaby jego wokal, o ile w ogóle to możliwe ...

Pokaż podgląd
Yeah_
11.08.2013 23:32:42
O  IP: 91.227.77.202
Botch,

Nie, nie, nie i jeszcze raz nie! Nie zgadzam się! : ) Uważam, że Loverman w wykonaniu Metalliki przegonił oryginał i jest górą. Nie, żebym uważał, że oryginał jest beznadziejny, czy coś, ale naprawdę, bardziej przemawia do mnie wersja Mety. To właśnie interpretacja, jaką stworzył Hetfield pokazuje, czym jest niepokój i szaleństwo. Gdy pierwszy raz usłyszałem ten cover byłem zdumiony tym, jak wiele emocji można zawrzeć w jednym utworze i zestawić je w tak mistrzowski sposób, by całość stała się ciekawsza i bardziej wyrazista, a przez to przekonująca. To właśnie w Lovermanie Hetfielda słychać niepokój, szaleństwo. Słychać także śmiałość, odwagę, niebezpieczeństwo, żar, pokusę, a wszystko to przeplatane jest pozornym spokojem, łagodnością i próbą uśpienia czujności. James nie tylko świetnie śpiewa, ale także wyraża głosem wszystkie te emocje opisane wyżej dodając utworowi szczypty nieprzyzwoitości i podstępu.

Próba Martina Gore’a jest zbyt przewidywalna. Nie ma tam nic zaskakującego i faktycznie, brzmi tak, jak można się było tego spodziewać.

Mitch,

Dokładnie, a z tej płyty widziałbym jeszcze cover tego kawałka:

http://www.youtube.com/watch?v=4ILwH0X_GAc
i tego:
http://www.youtube.com/watch?v=3L4FE0hdRvA

Słyszy mi się to z głosem młodego Jamesa, np. z okresu Mastera? Czasu nie cofnie się, ale myślę, że teraźniejszy Het również spokojnie dałby temu radę. : )


Pokaż podgląd
Botch
11.08.2013 17:46:40
O  IP: 86.148.220.187
Yeah_
Akurat co do Lovermana zawsze miałem inne zdanie. Nie, żeby mi się wersja Metalliki nie podobała, tylko zupełnie przepada przy oryginale. Straciła w znacznej mierze tamten niepokój i szaleństwo.
W ogóle coverovanie Cave'a jest dosyć karkołomne, bo to chyba zbyt indywidualna i osobista twórczość. James śpiewa w tym kawałku świetnie, ale mimo tego, dla mnie nie jest wiarygodny w tym tekście. Zrobił co mógł, tylko aby wypaść w pełni przekonująco w piosence Cave'a trzeba być... Nickiem Cave'm. Z jego głosem, wyglądem i życiorysem :)

http://www.youtube.com/watch?v=4QEVZ-9-nX0

Ciekawą próbę podjął też Martin Gore, brzmi tak, jak się można spodziewać, "depeszowsko", oryginał dalej górą.

http://www.youtube.com/watch?v=8q3TbOuAuik

Pokaż podgląd
Mitch
11.08.2013 15:49:21
O  IP: 159.205.101.69
Yeah_

Ten zespół aż prosi się o coverovania

http://www.youtube.com/watch?v=oJY-QW2erjs

Dziwne, że nie ma na tej płytce Small bours'a

Pokaż podgląd
a7xsz
11.08.2013 14:22:43
O  IP: 31.175.55.191
kiedyś usłyszałem od kumpla 'garage to najlepsza płyta Metalliki' :)

i ja sam nie ukrywam, że najfajniej słucha mi się, teraz przynajmniej, playlisty złożonej z nowych kawałków Garage Inc. Human, No Leaf Clover i I Dissappear. Najlepsze lata, szczyt Mety 1998-2000.

Metallica skończyła się po I Disappear.
Yeah_
11.08.2013 14:12:37
O  IP: 91.227.77.202
Rzeczywiście, Metallica robi bardzo dobre covery. Do listy koniecznie dopisałbym wspomnianego już wcześniej "Lovermana", bo James pokazał w tym utworze, jak bardzo mistrzowski głos ma i jak świetnie potrafi posługiwać się nim. Sam kiedyś wspomniał (wywiad z 1999r.), że właśnie z tego kawałka najbardziej jest zadowolony. Brakuje też "The Small Hours". Co w tym kawałku najbardziej lubię? Szaleńczy śmiech Hetfielda i jego wilcze wycie. ; )

http://www.youtube.com/watch?v=GMAMeY1kcBc

Pokaż podgląd
Baczer
11.08.2013 10:25:30
O  IP: 159.205.60.70
A nie "When a blind man cries" czasami? panie basiorrr?
pitbull
11.08.2013 10:05:36
O  IP: 31.1.161.189
Oczywiscie jesczce turn the page ktory ma swietny power i mnostwo emocji w sobie, evil rozwala kazdy koncert prawdziwa petarda wogole cowery mety sa wyrabane sto razy lepsze od orginalow
basiorrr
11.08.2013 08:23:33
O  IP: 83.7.57.66
Jeszcze metallica nagrała w tym roku cover deep purpple "black mean crays"
Athis
11.08.2013 02:37:00
O  IP: 91.236.33.82
Oczywiście Breadfan o-o
Blackmark
11.08.2013 01:13:05
O  IP: 81.190.96.147
Meta to genialny zespół coverowy... W zasadzie wszystkie covery zrobione są genialnie. Zawsze z pomysłem i dodaniem czegoś od siebie.

Ale jest jedno ale... When a Blind Man Cries... moim zdaniem zwalili ten kawałek. A dlaczego? Za bardzo cukierkowy... coś w rodzaju The Day That Never Comes. Niby z jajemem, a jednak mdły. Takie jest moje zdanie.
xXx
10.08.2013 23:38:50
O  IP: 85.28.128.178
Jak się pojawiły newsy o tym że nagrają When a Blind Man Cries to nie było też jakiego info o planach nagrania czegoś Dio?

A covery Mety lubię najbardziej te wolniejsze, klimatyczne jak When a Blind Man Cries czy Turn the Page, a z tych z uderzeniem to Whiskey ;)
Adamas
10.08.2013 22:23:08
O  IP: 192.162.151.197
To bardzo trudne wybrać najlepszy cover.

Pod względem znaczenia, patrząc obiektywnie wybrałbym "Am I Evil", "Stone Cold Crazy" oraz "Whiskey In The Jar".

Własne ulubione to na dzień dzisiejszy (chyba) Die,Die My Darling i Sabra Cadabra. A tak w sumie to nie chce mi się nad tym zastanawiać. W momencie słuchania wszystkie są fajne.
Archi
10.08.2013 22:10:10
O  IP: 95.160.96.251
Co? When a Blind Man Cries???? To bylby fantastyczny cover gdyby Lars nie zwalil perki. Tego nie da sie sluchac
a7xsz
10.08.2013 21:29:03
O  IP: 164.127.173.161
co jak co, ale akurat covery Metallikowe są fajne

Garage Inc to najlepsza składanka do samochodu czy na impreze
pitbull
10.08.2013 21:10:47
O  IP: 31.1.155.196
Ogolnie spoko lista ale astronomy musi byc bo to genialny utwor czekam az znajdzie sie na jakims dwd koncertowym no i wiadomo whisky rozpierdziela na maxa
davidian
10.08.2013 20:32:50
O  IP: 77.253.100.249
Wywaliłbym z tej listy Blitzkrieg, Crash Course, The Wait, Stone Cold Crazy i z żalem Whiskey, zamieniłbym je na Loverman, Helpless, Killing Time, Astronomy i Turn The Page
Mitch
10.08.2013 19:23:53
O  IP: 159.205.96.183
James Prv
Mitch
10.08.2013 18:51:44
O  IP: 159.205.96.183
Właśnie, słuszna uwaga Calbarro, Sabbra Cadabry tutaj brakuje.

Także bym wywalił połowę tej listy i możecie mnie za to zjechać :P

U mnie to by wyglądało następująco

1. The Small Hours za So What
2. More i See za Overkill (kto mi przypomni z jakiego zespołu wzięli ten końcowy fragment od 3:40 ? )
3. Sabra Cadabra - Dziwne, że tego zabrakło
4. Astronomy zamiast Łiski w słoiku
5. Breadfan za Stone Cold Crazy

Kolejność bez znaczenia - to czego nie wymieniłem zostaje, wyszło w większości na stare kawałki, ale wg mnie to co w newsie i to co tutaj podstawiłem za inne to są ich najlepsze covery. Kolejność bez znaczenia wszystko jest git. ;)

Ulfield, Dżemowa

Widzę, że stawiacie na klasyki ;)
MegaZmiya
10.08.2013 17:17:18
O  IP: 83.30.149.247
Breadfan powinien być moim zdaniem na pierwszym, a Am I Evil w miejsce Blitzkriega, bez zmiany w pozycji.
Calbarro
10.08.2013 17:08:07
O  IP: 217.212.231.107
A Sabbra Cadabra gdzie?
JamesGirl
10.08.2013 17:04:27
O  IP: 89.74.240.32
Ulfield
Nawet "When a Blind Man Cries"? Oj...:( Kubuś tak ładnie to zaśpiewał. :)

"Turn The Page" też lubię, ale szkoda by mi było "Stone Cold Crazy".
Ulfield
10.08.2013 15:43:43
O  IP: 89.229.20.224
"Blitzkrieg" to bym zostawił i umieścił znacznie wyżej. Dodałbym trzy propozycje James'Girl (z "Garage Inc." oczywiście, bo covery z XXI wieku to już niestety...) i "Turn The Page", a usunął - "Stone Cold Crazy", "Mercyful Fate Medley", "Crash Course..." i "Overkill".
JamesGirl
10.08.2013 15:30:37
O  IP: 89.74.240.32
Mnie tu brakuje przede wszystkim "Lovermana":
http://www.youtube.com/watch?v=T4Tl18T38P4

"When a Blind Man Cries"
http://www.youtube.com/watch?v=GvL_gZ4F-Is

"Remember Tomorrow",
http://www.youtube.com/watch?v=1ZZBnZexM6E

"Astronomy"
http://www.youtube.com/watch?v=kgqDtU8BXf0

"Die, Die My Darling"
http://www.youtube.com/watch?v=JoolQUDWq-k


A wyrzuciłabym np. "Blitzkrieg", "Crash Course in Brain Surgery", "Mercyful Fate Medley", "Overkill" (sorry) i "The Wait".

I tym sposobem zmieniłam pół listy. ;)

Pokaż podgląd
Woker1996
10.08.2013 15:25:11
O  IP: 83.23.150.155
Zgadzam się z Botch'em
Botch
10.08.2013 15:15:15
O  IP: 86.148.220.187
Breadfan zamiast Crash Course bym wolał, szczególnie w wersji live z Seattle
http://www.youtube.com/watch?v=8RjHVQfwp2s

Pokaż podgląd
ToMek
10.08.2013 14:44:57
O  IP: 217.74.68.2
Dużo wyzej wrzuciłbym Overkill, poza tym co sie czepiac, dobra lista dobrych kawałków ;)
OVERKILL.pl © 2000 - 2024
KOD: Marcin Nowak