ESP KH-1
Jest to pierwsza gitara sygnowana nazwiskiem Hammetta,
przeważnie jest strojona do D.
Kształt - Flaying V
Korpus - Mahoń
Kolor - Czarny z białą maskownicą
Podstrunnica - Palisander
Progi - 22 eXtra Jumbo
Oznaczenia progów - Tańczące diabełki
Przystawka - EMG 81
Potencjometr -Volume
Mostek - Floyd Rose
Można ją zobaczyć live - Live Shit: San Diego, w piosence "Last Caress"
Pierwszy raz użyta live - Na gigach promujących "Black Album"
|
|
ESP KH-2 Vintage - Skull & Crossbones II
Kształt - M-II
Konstrukcja - Neck Thru Body
Skala - 25,5 Cala
Korpus - Olcha
Kolor - Czarny
Gryf - Mahoń
Podstrunnica - Palisander
Progi - 24 eXtra Jumbo
Oznaczenia progów - Czaszki i skrzyżowane kości
(Czaszki można oglądać w pionie gdy gitara jest w poziomie - w trakcie gry)
Przystawki - 2 x EMG 81
Potencjometry - 2 x Volume, 1 x Tone
Mostek - Floyd Rose
Dodatki/naklejki - Czerwona naklejka z napisem "Caution Hot" za mostkiem,
napis "Kirk's Guitar" nad przetwornikami
Można ją zobaczyć live - "Live Shit: San Diego", w piosence "Harvester of Sorrow"
Pierwszy raz użyta live - Na gigach promujących "Black Album"
|
|
ESP KH-2 - Ouija
Można zobaczyć wiele różnych modeli tej gitary,
ja natknąłem się na "Ouije" z czaszkami na gryfie jak w przypadku KH-2 Vintage
i dwa modele z półksiężycami i gwiazdami tyle że w pierwszym wypadku
półksiężyce były zwrócone w stronę mostka, a w drugim w stronę główki.
Są również modele o konstrukcji bolt-on jak i neck thru body,
te pierwsze można spotkać zarówno z czaszkami jak i półksiężycami,
natomiast drugie tylko z półksiężycami.
Na korpusie jest namalowany motyw z deski "Ouija" poprzez którą
duchy porozumiewają się z osobami przeprowadzającymi seanse spirytystyczne.
Kształt - M-II
Konstrukcja - Neck Thru Body / Bolt-on
Skala - 25,5 Cala
Korpus - Olcha
Kolor - Czarny
Gryf - Mahoń
Podstrunnica - Palisander
Progi - 24 eXtra Jumbo
Oznaczenia progów - półksiężyce i gwiazdy na progach 1, 3, 5, 7, 9;
gwiazdy na progach 12, 15, 17, 19, 21 i 24.
Przystawki - 2 x EMG 81
Potencjometry - 2 x Volume, 1 x Tone
Mostek - Floyd Rose
Dodatki/naklejki - "Ouija board"
Można ją zobaczyć live - "Live Shit: San Diego", w piosence "Harvester of Sorrow"
Pierwszy raz użyta live - Na gigach promujących "Black Album"
|
|
ESP KH-2 - Boris Karloff Mummy graphic
Podobno ulubiona gitara Kirka, o czym świadczy to,
że Hammett zarezerwował sobie prawo do grafiki znajdującej się na niej.
Kształt - M-II
Konstrukcja - Neck Thru Body
Skala - 25,5 Cala
Korpus - Olcha
Kolor - Korpus gitary przedstawia różne części
plakatu promującego film "The Mummy" z Boris'em Karloff'em w roli tytułowej.
Gryf - Mahoń
Podstrunnica - Palisander
Progi - 24 eXtra Jumbo
Oznaczenia progów - The Eye of Horus
Przystawki - 2 x EMG 81
Potencjometry - 2 x Volume
Mostek - Floyd Rose
Dodatki/naklejki - brak
Można ją zobaczyć live - "Cunning Stunts", "S&M"
Pierwszy raz użyta live - Na gigach promujących "Load"
|
|
ESP KH-2 - Dracula graphic
Kształt - M-II
Konstrukcja - Neck Thru Body
Skala - 25,5 Cala
Korpus - Olcha
Kolor - Na korpusie grafika animowanego Drakuli.
Gryf - Mahoń
Podstrunnica - Palisander
Progi - 24 eXtra Jumbo
Oznaczenia progów - Krzyze (jak w Gibsonie SG Tonnego Iommi z Black Sabbath)
Przystawki - 2 x EMG 81
Potencjometry - 2 x Volume
Mostek - Floyd Rose
Dodatki/naklejki - brak
|
|
ESP KH-3 - Pushead Spider graphic
Kształt - Les Paul Junior
Konstrukcja - Neck Thru Body
Skala - 25,5 Cala
Korpus - Olcha
Kolor - Czarny
Gryf - Mahoń
Podstrunnica - Palisander
Progi - 24 eXtra Jumbo
Oznaczenia progów - pająki na progach:1, 3, 5, 7 i 9
oraz czaszki z piszczelami na progach: 12, 15, 17, 19, 21 i 21
Przystawki - 2 x EMG 81
Potencjometry - 2 x Volume, 1 x Tone
Mostek - Floyd Rose
Dodatki/naklejki - Grafika przedstawiająca pająka autorstwa Pushhead'a za mostkiem,
a diabełek z cygarem prawym górnym rogu korpusu i pochylona trzynastka nad potencjometrami.
Można ją zobaczyć live - Live Shit: San Diego w piosence "Enter Sandman"
i "Whiskey in the Jar" video.
Pierwszy raz użyta live - Na gigach promujących "Black Album"
|
|
ESP KH-4 - F**k You
Kirk używa tej gitary do nagrywania w studiu razem z jego Roland VG-8 midi processor.
Dlaczego nie używa jej na scenie? Ponieważ jest zdecydowanie cięższa od innych jego gitar.
Kształt - M-II
Konstrukcja - Neck Thru Body
Skala - 25,5 Cala
Korpus - Olcha
Kolor - Czarny z perłową maskownicą
Gryf - Mahoń
Podstrunnica - Palisander
Progi - 24 eXtra Jumbo
Oznaczenia progów - Kropki i na 12 progu napis "F**K YOU"
Przystawki - EMG 81 i EMG 89
Potencjometry - 2 x Volume
Mostek - Floyd Rose
Dodatki/naklejki - brak
|
|
ESP WaveCaster - Wave Machine
Wykonana z akrylu (większa płyta pleksi),
wypełniona niebieskim płynem identycznym z tym który jest używany w popularnych "Lava" lampach.
Kirk tylko raz użył jej na żywo, do wykonania piosenki "Am I Evil" na Cunning Stunts.
Kształt - Telecaster
Konstrukcja - Bolt-on
Korpus - Plexi
Podstrunnica - Palisander
Oznaczenia progów - tańczące diabełki
Przystawka - EMG 81
Potencjometr - Volume
Można ją zobaczyć live - "Cunning Stunts" w piosence "Am I Evil"
|
|
ESP Frankenstein
Grafika na korpusie przedstawia Boris'a Karloff'a jako Frankenstein'a.
Oczy Frankenstein'a są podświetlone czerwonymi, bardzo jasnymi diodami LED.
Kształt - M-II
Konstrukcja - Neck Thru Body
Skala - 25,5 Cala
Korpus - Olcha
Kolor - Czarny
Gryf - Mahoń
Podstrunnica - Palisander
Progi - 24 eXtra Jumbo
Oznaczenia progów - Napis "WARNING! THE MONSTER IS LOOSE!"
Przystawki - 2 x EMG 81
Potencjometry - 2 x Volume, 1 x Tone
Mostek - Tune-O-Matic
Dodatki/naklejki - Oznaczenia progów na boku podstrunnicy podświetlane są na zielono.
Pierwszy raz użyta live - "Summer Sanitarium Tour (2000)"
|
|
LTD - Smash guitar
Jest to gitara którą Kirk rozwala w trakcie Cunning Stunts.
Kształt - M-II
Kolor - Czarny
Oznaczenia progów - Kropki
Przystawki - Seymour duncan humbucker (Mostek), single coil (Gryf)
Potencjometry - 1 x Volume, 1 x Tone
Mostek - Floyd Rose
Dodatki/naklejki - brak
Można ją zobaczyć live - "Cunning Stunts"
|
|
ESP Eclipse
Jest to gitara bardzo podobna do KH-3 lecz różni sie od niej mostkiem
i tym że nie ma żadnych grafik na korpusie. Jest strojona do D.
Kształt - Les Paul Junior
Konstrukcja - Neck Thru Body
Skala - 25,5 Cala
Korpus - Olcha
Kolor - Czarny
Gryf - Mahoń
Podstrunnica - Palisander
Progi - 24 eXtra Jumbo
Oznaczenia progów - pająki na progach:1, 3, 5, 7 i 9
oraz czaszki z piszczelami na progach: 12, 15, 17, 19, 21 i 21
Przystawki - 2 x EMG 81
Potencjometry - 2 x Volume, 1 x Tone
Mostek - Tune-o-matic
Dodatki/naklejki - Brak
Można ją zobaczyć live - "MTV's: Metallica at Roseland Ballroom" w piosence "The Small Hours"
|
|
ESP Semi-Acoustic Eclipse
Kształt - Les Paul
Konstrukcja - Hollow Body
Korpus - Mahoń z przednią płytą z klonu
Kolor - Czerwony
Podstrunnica - Palisander
Progi - 22 eXtra Jumbo
Oznaczenia progów - kropki
Przystawka - Piezoelektryczna z aktywnym Equalizerem
Potencjometry -1 x Volume
Mostek - Tune-o-matic
|
|
Dan Electro U2
Kolor - Czarny z białą maskownicą
Można ją zobaczyć live - Teledysk "The Unforgiven II"
|
|
Fender Stratocaster - cream
Kształt - Stratocaster
Konstrukcja - Bolt-on
Kolor - Kremowy z białą maskownicą
Podstrunnica - Palisander
Oznaczenia progów - Kropki
Przystawki - 3 x Fender Lace Sensor pickups
Potencjometry - 1 x Volume, 2 x Tone
Mostek - Fender tremolo
Dodatki/naklejki - Brak
Można ją zobaczyć live - "Live Shit: San Diego" w piosence "The Unforgiven"
Ostatni raz użyta live - na gigach promujących "Black Album"
|
|
Fernandes - Stratocaster
Kształt - Stratocaster
Konstrukcja - Bolt-on
Kolor - Czarny z białą maskownicą
Przystawki - 3 x Single
Mostek - Floyd Rose
Potencjometry - 1 x Volume, 2 x Tone
Dodatki - Nieznana grafika poniżej mostka
Można ją zobaczyć live - "Cliff'Em All" w piosence "The Four Horsemen"
Ostatnio użyta live - Na gigach promujących "Master Of Puppets"
|
|
Gibson Flying V #1 - black
Tej gitary Kirk najczęściej używał przy nagrywaniu pierwszych czterech albumów.
Kształt - Flying V
Konstrukcja - Set Neck
Kolor - Czarny z białą maskownicą
Przystawki - 2 x EMG 81 (zamontowane w 1987)
Potencjometry - 2 x Volume, 1 x Tone
Można ja zobaczyć live - "Cliff'Em All" pomiędzy piosenkami "No Remorse" i "Metal Militia"
Ostatnio użyta live - na gigach promujących "Master Of Puppets"
|
|
Gibson Flying V #2 - red
Kształt - Flying V
Konstrukcja - Set Neck
Kolor - Czerwony z białą maskownicą
Przystawki - 1 x Seymour Duncan, druga przystawka została zaklejona
Potencjometry - 2 x Volume, 1 x Tone
Ostatnio użyta live - na gigach promujących "Kill'Em All"
|
* nie jest to dokładnie ta sama gitara
|
Gibson Flying V #3 - black
Kształt - Flying V
Konstrukcja - Set Neck
Kolor - Czarny z białą maskownicą
Przystawki - 2 x Gibson PAF
Potencjometry - 2 x Volume, 1 x Tone
Można ja zobaczyć live - "Live Shit: San Diego" w piosence "Fade To Black"
Używana live tylko - na gigach promujących "Black Album"
|
|
Gibson Les Paul Custom - black
Kształt - Les Paul
Konstrukcja - Set Neck
Kolor - Czarny z białym bindingiem
Mostek - Tune-o-matic
Przystawki - 2 x EMG 81
Potencjometry - 2 x Volume, 2 x Tone
Można ja zobaczyć live - "Live Shit: Seattle"
w piosence "Welcome Home (Sanitarium)", "Cunning Stunts" w piosence "Guitar/Bass doodle"
|
|
Gibson Les Paul Standard - cherry burst
Kształt - Les Paul
Konstrukcja - Set Neck
Kolor - See-thru Red
Mostek - Tune-o-matic
Przystawki - 2 x Gibson PAF
Potencjometry - 2 x Volume, 2 x Tone
Można ją zobaczyć live - Teledysk "The Memory Remains"
|
|
Jackson Randy Rhodes Custom
Kirk odebrał tą gitarę w czasie gdy byli w trasie,
musiał tylko odczekać 2 godziny żeby klej wyschnął i żeby została nastrojona.
Po trasie promującej "...And Justice For All" gitara najczęściej była strojona do D.
Kształt - Randy Rhodes V
Konstrukcja - Neck Thru Body
Skala - 25,5 Cala
Korpus - Olcha
Kolor - Czarny
Gryf - Mahoń
Podstrunnica - Palisander
Progi - 24 eXtra Jumbo
Oznaczenia progów - "Zęby rekina"
Przystawki - 2 x EMG 81
Potencjometry - 1 x Volume, 1 x Tone
Mostek - Tune-o-matic struny przeciągnięte przez korpus
Dodatki/naklejki - Brak
Można ją zobaczyć live - "Cliff 'Em All" w piosence "Creeping Death"
i "Live Shit: San Diego" w piosence "Sad But True"
Pierwszy raz użyta live - Na gigach promujących "...And Justice For All"
|
|
Jackson Soloist
Kolor - Czerwony z czarną maskownicą
Konstrukcja - Bolt-on
Przystawki - 1 x EMG 81 i 2 x Single
Mostek - Floyd Rose
Można ją zobaczyć live - "Live Shit: Seattle" w piosence "The Thing That Should Not Be"
|
|
Ibanez RG470
Kształt - Super Strat
Konstrukcja - Bolt-on
Skala - 25,5 Cala
Korpus - Klon
Kolor - Czarny
Gryf - Klon
Podstrunnica - Palisander
Progi - 24 eXtra Jumbo
Oznaczenia progów - Kropki
Przystawki - Ibanez Infinity (w układzie HSH)
Potencjometry - 1 x Volume, 1 x Tone
Mostek - Floyd Rose
Dodatki/naklejki - Brak
Można ją zobaczyć live - "Live Shit: San Diego" w "Guitar solo (Mistreated)"
|
|
Tom Anderson ProAM
Kształt - Stratocaster
Konstrukcja - Bolt-on
Skala - 25,5 Cala
Korpus - Lipa
Kolor - Na zewnątrz czarny, wewnątrz bialy
Gryf - Klon
Podstrunnica - Palisander
Progi - 24 eXtra Jumbo
Oznaczenia progów - Kropki
Przystawki - 1 x EMG 81 i 2 x EMG-S (w układzie HSS)
Potencjometry - 1 x Volume, 1 x Tone
Mostek - Floyd Rose (Tom Anderson H3)
Dodatki/naklejki - Brak
Można ją zobaczyć live - "Live Shit: Seattle" w piosence "Seek and Destroy"
Ostatnio użyta live - Na gigach promujących "Black Album"
|
|
Fender Stratocaster - seafoam green
Kształt - Stratocaster
Kolor - Morska zieleń z białą maskownicą
Przystawki - 3 x Single
Mostek - Fender Tremolo
Mozna ją zobaczyc live - Teledysk "I Disappear"
|
|
Godin Multiac black & blonde
Kształt - Multiac
Konstrukcja - Set Neck
Skala - 25,5 Cala
Korpus - Mahoń
Kolor - Czarny i Naturalny
Gryf - Klon
Podstrunnica - Palisander
Progi - 24 eXtra Jumbo
Oznaczenia progów - Brak
Elektronika - Custom LR Baggs I-Beam Duet electronics z przystawką
montowaną tuż pod siodełkiem i wewnętrznym mikrofonem pojemnościowym
|
|
1958 ESP Flying V #1
Kształt - Flying V
Kolor - Bordowy z białą maskownicą
Mostek - Tune-o-matic z strunami przeciągniętymi przez korpus
Przystawki - 2 x EMG 81
Oznaczenia progów - Kropki
|
|
ESP Flying V #2
Jest to gitara bardzo podobna do KH-1, tylko ma wprowadzone kilka dodatków,
widocznie Kirkowi przestała wystarczać jedna przystawka
Kształt - Flying V
Kolor - Czarny z białą maskownicą
Mostek - Floyd Rose
Przystawki - 2 x EMG 81
Potencjometry - 2 x Volume, 1 x Tone
Oznaczenia progów - Tańczące diabełki
|
|
ESP Flying V #3
Kształt - Flying V
Kolor - Czarny z białą maskownicą
Mostek - Tune-o-matic
Przystawki - 2 x EMG 81
Potencjometry - 2 x Volume, 1 x Tone
Oznaczenia progów - Tańczące diabełki na progach 3, 5, 7, 9,
a na pozostałych " Verre a Martini" (czyli szklaneczki do martini)
|
|
Gibson - Les Paul Standard
Kształt - Les Paul
Konstrukcja - Hollow Body
Skala - 24 3/4 Cala
Korpus część przednia - Klon
Korpus część tylna - Mahoń
Kolor - "Iced Tea" - zamrożona herbata (zgodnie z gibson.com)
z kremowym bindingiem i maskownicą
Gryf - Mahoń
Podstrunnica - Palisander
Progi - 22
Oznaczenia progów - Trapezy
Przystawki - Gibson PAF
Potencjometry - 2 x Volume, 2 x Tone
Mostek - Tune-o-matic
Dodatki/naklejki - Brak
Można ją zobaczyć live - Gitara używana wyłącznie do nagrań studyjnych
|
|
1966 Vinnie Bell - Coral Sitar
Użyty do nagrania intro w utworze "Wherever I may roam".
|
|
1967 Gibson - ES-335
Kształt - Les Paul
Konstrukcja - Hollow Body
Skala - 24 3/4 Cala
Korpus część przednia - Klon
Korpus część tylna - Klon
Kolor - Czerwony z czarną maskownicą i kremowym bindingiem
Gryf - Mahoń
Podstrunnica - Palisander
Progi - 22
Oznaczenia progów - Trapezy
Przystawki - 2 x '57 Classic humbuckers
Potencjometry - 2 x Volume, 2 x Tone
Mostek - ABR-1 + vibrato
Dodatki/naklejki - Brak
Można ją zobaczyć live - Gitara używana wyłącznie do nagrań studyjnych
|
|
1952 Gibson - ES-295
Kształt - Les Paul
Konstrukcja - Hollow Body
Skala - 24 3/4 Cala
Korpus część przednia - Klon
Korpus część tylna - Klon
Kolor - Złoty
Gryf - Mahoń
Podstrunnica - Palisander
Progi - 19
Oznaczenia progów - Rozcięte Trapezy
Przystawki - 2 x P-90
Potencjometry - 2 x Volume, 2 x Tone
Można ją zobaczyć live - Gitara używana wyłącznie do nagrań studyjnych
|
* nie jest to dokładnie ta sama gitara
|
Nowe gitary
|
|
|
|