Metallica
metallica metallica metallica metallica metallica metallica

Niusy


Inni o Metallice 17/2010
2010-07-18 RSS Dodaj do Google


Rudolf Schenker, gitarzysta Scorpions, dla MusicRadar.com:

“Klasyczny rock powraca, a razem z nim Scorpions. Spójrz na zespoły takie jak np. Metallica. Gdy zaczynali grali thrash i nie do końca potrafili grać na instrumentach. Z czasem stali się jednak klasycznym rockowym zespołem, a ponieważ nauczyli się grać, to zaczęli grać niesamowicie dobrze. My jesteśmy jak Metallica – klasyczny rock. Dobrze nam z tym, dobrze jest być częścią tego, co powraca. Nagraliśmy dobre albumy w dobrym czasie i chcemy dostać za nie najlepsze oceny.”





Daryl Jenifer, basista hard-core punkowej kapeli Bad Brains, dla PunkNews.org:

“Żyję każdym stylem muzcznym, który gram. [...] Mój wygląd przychodzi z muzyką, bo tym żyję. Niczego nie naśladuję, bo wiem z czego się wywodzę. Mógłbym grać na basie w Metallice lub w Wailers [zespół Boba Marleya, przyp. ToMek]. Mógłbym, ponieważ żyję tą muzyką. Jeśli bym nią nie żył, to moja gra nigdy nie byłaby dla nich wystarczająca.”






David Garrett, skrzypek niemiecki, dla USAToday.com:

„Muzyka klasyczna jest podstawą wszystkiego co robię, ale jestem tez fanem rocka z lat 70-tych i 80-tych. Dorastałem grając dla starszej generacji, ale zawsze chciałem grać dla swoich rówieśników – grać dla nich zarówno Mozarta, Beethovena i Brahmsa ale i AC/DC, Metallikę i Michael Jackson.”






Andy McKee, amerykański gitarzysta akustyczny, dla WVGazette.com:

“Zacząłem grać jak miałem chyba 13 lat. Siedziałem mocno w gitarze elektrycznej, mocno w heavy metalu, wiesz, w zespołach takich jak Metallica.”







Eric Bloom, wokalista i gitarzysta Blue Öyster Cult, dla LeaderPost.com:

“Nasz wpływ na inne zespoły coś dla nas znaczy. Ktoś poszedł kiedyś na koncert Metalliki, a oni zagrali kilka naszych kawałków. Gdy jeszcze grywali w barach, to grali mnóstwo naszych coverów. Wielu ludzi, w różnym wieku, dorastało razem z nami.”


Poniżej “Veteran Of Psychic Wars” w akustycznym wykonaniu Metalliki (z drugiego koncertu Bridge School Benefit z 2007 roku (więcej o tym koncercie znajdziecie tutaj)








Patrik Jensen, gitarzysta Witchery, dla Blabbermouth.net, o występie Kerrego Kinga w ich teledysku:

“Dzięki Bogu, że nie jestem wielkim fanem Metalliki. Jestem wielkim fanem Slayera, a Kerry zgodził się zagrać solówkę w naszym nowym kawałku i wystąpić w teledysku. James [Hetfield] nigdy by czegoś takiego nie zrobił.”





Oficjalne oświadczenie Iron Maiden, przy okazji wydania nowego albumu:

„Maideni nie przestają robić tego, co robią najlepiej. To dobrze, bo gdy inne zespoły wygłupiają się ze swoją receptą na próbowanie bycia postępowym (spójrzcie na metallikowe Load i Reload, jeśli to konieczne), to ci goście wiedzą czego chcą ich fani i wiedzą, jak zrobić to dobrze, zapewniając jednocześnie, żeby spuścizna jaka po nich pozostanie była czymś znacznie większym, niż wspomnienie w okropnym kawałku Wheatus ‘Teenage Dirtbag’.”




ToMek 'Cause We're Metallica
AeroMet






Dodaj komentarz:
Opinia:

Komentarze niezgodne z regulaminem portalu będą usuwane.
Recydywa będzie karana banem.

Autor:        Email:       




Wasze komentarze (35):


James'Girl        IP: 86.63.154.176 18:06:01 2010-07-21
Davidian
<<...ale takie IKONY, na takim poziomie kariery jak Maiden, mogą równie dobrze mieć głęboko gdzieś swój wizerunek, nie dbając co kto o nich sądzi, ani nie przejmując się specjalnie czy kogoś swoimi wypowiedziami urażą, czy też nie.
A że akurat tutaj wyszła lekka żenada to inna kwestia, bo za zły przykład podawać album sprzed 14 lat...>>

Może i masz rację? Może mają opinię ludzi w *** głębokim poważaniu?
Ich sprawa! W każdym bądź razie ja nie lubię jak muzycy chcą zyskać dla siebie splendor dokopując innym muzykom. Tym bardziej to żałosne, gdy to są wielcy muzycy. I dużo sptacili tą wypowiedzią w moich oczach - myślę, że sporo ludzi podzieli moją opinię.

Wydaje mi się, że im nie chodziło konkretnie o skrytykowanie muzyki z albumów sprzed 14 lat, a jeśli już, to tylko pośrednio. Im przede wszystkim chodziło o zjawisko odejścia muzyków od grania muzyki, do jakiej są przyzwyczajeni ich fani. I nie jest ważne, kiedy to zjawisko zaistniało. Chcieli pokazać to, jako przeciwwagę dla swojego wspaniałomyślnego postępowania względem własnych fanów. Coś jakby mówili:

Mili fani popatrzcie jak my was kochamy! Wiemy jaką muzykę lubicie i zawsze taką wam damy. Nie to, co ta brzydka Metallica, która nie dba o swoich fanów i zamiast nagrywać kopie swoich pierwszych 5 płyt, nagrała nagle coś tak odległego od metalu jak Load... (No, no, no Metalliko! A Fe! Nie ładnie!) Idźcie, więc fani nasi do sklepów i wydawajcie pieniądze na nasz nowy album, bo dostaniecie na nim to co zawsze -(to w domyśle).

I pierwszy chyba raz zgodzę się z pablokiem, który napisł:
<<Zawsze to mówiłem - trzeba mieć jaja by nagrać taki album jak "Load" i to po takim krążku jak Czarny Album. Czy IM czy Slayera stać by było na to? Wątpię. I to gadanie, że gramy to czego oczekują fani.... brrrrr. Muzyk przede wszystkim powinien zaspakajać własne ambicje - od zawsze imponuje mi Metallica która miała gdzieś oczekiwania ..., liczyło się jedynie to co mieli w głowach
...
Umiejętności? E tam, liczy się wszechstronność, wyobraźnia, umiejętność przyswajania innych gatunków- może dlatego Metallica wciąż rządzi w metalowym światku.
Metallica nigdy nie była zakładnikami fanów >>

ZGADZAM SIĘ, CO DO KAŻDEGO PRZYTOCZONEGO POWYŻEJ SŁOWA!




wodzu        IP: 92.237.187.31 11:48:05 2010-07-21
ja również się dołączam do pozdrowien ;]



James'Girl        IP: 86.63.154.176 23:46:36 2010-07-20
Frodomx
Spieszę z wyjaśnieniem, że to co napisłam, to taki Overkillowy żart.
Nie chodzi o to, że się nie nadajesz, po prostu ie wiedziałeś, że tak tu sbie żartujemy.
Pozdrawiam



Frodomx        IP: 94.197.255.95 21:30:53 2010-07-20
@Wodzu widocznie sie nie nadaje



wodzu        IP: 92.237.187.31 14:57:17 2010-07-20
@ Frodomx - przyjacielu, musisz tu częściej przebywać, by zacząć wyczuwać IRONię z naszej strony [ ;



Frodomx        IP: 94.196.109.252 20:14:24 2010-07-19
Pozdrawiam wszystkich.Na wstepie chciałbym zaznaczyc ze jestem wielki i zawsze wiernym fanem METY, ale słucham czasem Ironów i Megadeth.Nie zgadzam sie że rudzielec stworzył Metallice materiał na płyty od kill do and justic bo skoro stworzył im materiał to czemu sie nie popisał na swojich płytach???Master bije na głowe np Peace Selle.. a oba albumy z 86r.Bardziej bym powiedział ze za styl Mety odpowiadał Cliff ale nie rudzielec.a co do Ironów to oni tez sie nie popisali płytami z okresu Load czy Reload.pozdro Frodomx



davidian        IP: 83.24.253.100 19:45:44 2010-07-19
James' Girl
ale takie IKONY, na takim poziomie kariery jak Maiden, mogą równie dobrze mieć głęboko gdzieś swój wizerunek, nie dbając co kto o nich sądzi, ani nie przejmując się specjalnie czy kogoś swoimi wypowiedziami urażą, czy też nie.

A że akurat tutaj wyszła lekka żenada to inna kwestia, bo za zły przykład podawać album sprzed 14 lat...




James'Girl        IP: 86.63.154.176 16:44:52 2010-07-19
Davidian
Być może, że masz rację...
Ale prawdę mówiąc, jeśli rzeczywiście Ironi maja w nosie, jakie treści są publiowane w ich imieniu, to moim zdaniem nie świadczy i nich dobrze. Jak pisałam takie IKONY jak oni powinny dbać o swoj wizerunek, a nie trzepać ozorem dla sensacji, jak jakaś gwiazdka popu, a tym bardziej pozwolić robić to kimuś innemu w swoim imieniu.

A tym bardziej dziwna jest ta wypowiedź, że Metallica zawsze wypowiada się o IM z wielkim szacunkiem - co sam zauważyłeś.


A jeszcze a propos inności pierwszych płyt, to może DiAnno miał słabszy pod wzgledem mocy głos niż Bruce'a, ale to jego głos mi się bardziej podobał i barwa i sposób śpiewaniia.



James'Girl        IP: 86.63.154.176 15:57:08 2010-07-19
Hm! Trzeba pójść dalej i powiedzieć wreszcie cała prawdę!
Rudzielec napisał Metallice cały materiał od KEA do AJFA włącznie! Na BA znajdują się jeszcze jego riffy, a takie najgorsze pozostałości wcisnęli na DM. ;););)
I teraz wylazło szydło z worka! Wiadomo dlaczego napisali Loady i STA...

Po prostu zabrakło im odpowiedniej ilości materiału na całe płyty, więc aby nikt nie wykrył ich sekretu, że to nie ich materaił tylko Dave'a - zmienili styl muzyczny. ;P;);)



Adziu        IP: 213.77.64.215 15:35:30 2010-07-19
co do skończenia się Metallicy na Kill'em All to slyszalem kiedys (albo czytalem gdzies) zajebista teorie. A mianowicie: Metallica zaczęła sie na The Four Horsemen a skonczyla sie na wejściu perkusji w Anethesia. haha!



davidian        IP: 83.24.253.100 15:16:34 2010-07-19
Monster_of_metal
nie wydaje mi się, żeby Ironi musieli zazdrościć sukcesu Metallice, przecież pod komercyjnym względem stanowią w metalowym światku absolutną czołówkę, nie wiem czy się nie mylę, ale to chyba druga siła po Metallice, także chłopaki na brak kasy czy popularności raczej narzekać nie mogą.



davidian        IP: 83.24.253.100 15:11:09 2010-07-19
a7xsz
na pierwszych dwóch był inny wokalista, z zupełnie inną manierą więc nie dziwne że brzmią inaczej, generalnie wiadomo że Maideni nie grają cały czas w kółko tego samego kawałka, ale jednak siedzą cały czas w tym samym gatunku i w swoim stylu, modyfikując go od czasu do czasu, nigdy nie zdecydowali się na tak radykalny krok ja Metallica z "Load", czy nawet Megadeth z "Risk", nie mówię że to źle czy dobrze, ale taka jest prawda.

slayter
chyba jednak nie dlatego, wiadomo przecież że Mustaine napisał nie tylko Kill'em all, większość materiału z Death Magnetic to też jego dzieło:D



Monster_of_metal        IP: 77.113.87.225 15:05:38 2010-07-19
Ci głupcy który sądzą ze metallica skończyła sie na Kill'em All to przez to niby że nagrali Fade To Black.

A co do Ironów, to może zaś wyszło tak, że jak to oni uważają, grają cały czas muzykę której są oddani, a mimo to nie mogą osiągnąć takiego sukcesu co Metallica. Czy ta nagra rock czy to heavy metal czy to thrash, a i tak osiągają sukces.
Warto tutaj przytoczyć coś co powiedział Rudy w SKOM "Wszystko co dotykacie zamienia się w złoto"



slayter        IP: 194.145.204.130 14:45:39 2010-07-19
Według mnie są 3 zespoły, które grają cały czas to samo:
AC/DC
Iron Maiden
Slayer
Ten ostatni od DI już mnie nie zaskakuje...
A to czy komuś się to podoba czy nie, to już ewidentnie osobista sprawa.
Tak sobie wymyśliłem, dlaczego metallica skończyła się po Kill'em All. Po pierwsze wyleciał Mustaine, który napisał im całą płytę, po drugie Ulrich nie nauczył się grać na perkusji ;D



a7xsz        IP: 188.33.71.202 14:44:52 2010-07-19
Maideni nie grają tak samo. Wystarczy porównać choćby pierwsze 2 płyty z Seventh Son, a następnie z AMOLAD. I tyle w tym temacie.



davidian        IP: 83.24.253.100 14:39:50 2010-07-19
James'Girl
Moim zdaniem to bardzo prawdopodobne, że to całe oświadczenie jest dziełem kogoś z otoczenia kapeli, a sami Ironi mają jego treść głęboko w dupie, po prostu zgodzili się na jego opublikowanie, zapewne nawet go nie czytając, przecież to nie jest jakaś nie wiadomo jak ważna deklaracja, tylko parę słów aby podgrzać atmosferę wokół nowego albumu, a że akurat w jego treści pojawia się zespół na M, to wywołało tu pewien niesmak.

Nie zmienia to jednak faktu, że z muzyką Ironów nie dzieje się ostatnio najlepiej, a takie gówniane oświadczenia wcale nie pomagają w poprawie jej odbioru, przynajmniej u fanów Metalliki, szczególnie jak przypomnimy sobie jaki zespół, spośród tych, które powinny trafić do R'n'R Hall of Fame, James wymienił jako pierwszy, kiedy sam tam wstępował ze swoją kapelą.

P.S.
Obiektywnie patrząc, robimy jednak trochę z igły widły:D

P.S. 2
...ale kogo tu obchodzi obiektywne spojrzenie ?!



James'Girl        IP: 86.63.154.176 13:17:43 2010-07-19
Mati
<<Maiden-Metallica. Te dwa zespoły dzieli przepaść gatunkowa, dlatego ciężko je porównywać. No metallika ma inną profesję: świetnie sobie radzi w żonglowaniu gatunkami. Maideni grają to co lubią. Tak ciężko zrozumieć, że można być zakochanym w jednym stylu muzycznym całe życie?>>
Bardzo pięknie to napisałeś i to bardzo mądre zdanie, choć ja też nie przesadzałabym z tą przepaścią gatunkową. :)
I nie mówię tego w jakimś złośliwym kontekście. Naprawdę tak myślę.

Chciałam jednak przypomnieć od czego zaczęła się dyskusja. To nie Metallica skrytykowałam Ironów. To nie fani Metalliki czyli MY zaczęliśmy krytykować Ironów, za ich krążenie po jednym gatunku muzycznym...
Zaczęło się od oświadczenia prasowego Ironów, w którym mówią ironicznie, a wręcz krytykują Metallikę za nagranie Loadów - czyli ich chęć realizacji artystycznej w innym gatunku, chęć wyrwania się z szufladki z napisem "THRASH METAL".
Można, więc zadać pytanie:
Tak ciężko zrozumieć, że można chcieć realizować się w różnych gatunkach muzycznych? Że chce się uwolnić od bycia rozpoznawalnym tylko w jednym gatunku?
Tym bardziej, że są to wypowiedzi nie prostych słuchaczy mających swoich idoli, swoje przyzwyczajenia i preferencje muzyczne. To są wypowiedzi MUZYKÓW, ARTYSTÓW (pisanych wielkimi literami), którzy powinni mieć szerszy pogląd na widzenie świata niż "prosty" i "ograniczony" fan. Artysta powinien zrozumieć innego artystę, że on ma swoje własne wizje artystyczne i chce je zrealizować.
Moim zdaniem Ironi wydając to oświadczenie, w którym napadają na inne zespoły (bo nie tylko skrytykowali w nim Metallikę) – deklasuje się w oczach wielu ludzi (również w moich). Pokazują, że nie potrafią wyjść poza pewne ramy nie tylko artystycznie/muzycznie, ale również mentalnie.
Uważam tak samo jak napisał Davidian:
<< ...Swoją kompozycyjną wielkość powinni udowodnić tym co grają, a nie podpieraniem się w wojowniczych oświadczeniach innymi zespołami...>>.
Właśnie – powinni się bronić muzyka! W tym oświadczeniu nie powinno się znaleźć ani jedno słowo na temat innych zespołów.

Takie oświadczenie zrozumiałabym (nie powiem, że podobałoby mi się, ale bym go rozumiała), jakby wydał go jakiś początkujący zespół chcący za wszelką cenę zwrócić uwagę na siebie. Wie, że sam nie ma siły przebicia, to jak się podeprze innymi - najlepiej jak skrytykuje jakiś Wielki Zespół - to wszyscy zwrócą na niego uwagę.


Też mi się na początku wydawało, że może to napisał ich przedstawiciel prasowy, a oni nie wiedzieli, co napisał w tym oświadczeniu. ...
Ale z drugiej strony trudno wyobrazić sobie coś takiego!
Nie wyobrażam sobie (choć jestem tylko osobą prywatną), że ktoś miałby złożyć za mnie jakieś oficjalne oświadczenie, ono "poszłoby w świat", a ja bym nie wiedziała, co w nim jest. To absurd! Skąd bym mogła mieć pewność, że ten ktoś występując w moim imieniu nie powie czegoś, co mi się nie spodoba? Może źle odczytał moje intencje i niechcący przekręcił to, co mu mówiłam? A może chce przemycić w tym oświadczeniu jakieś swoje opinie, które nie koniecznie są zgodne z moimi?

I powtarzam - jestem osobą prywnatną, moja opinia obchodzi niewiele osób, a nie zgodziłabym się na coś takiego.
Zaś Ironi to w pewnym sensie INSTYTUCJA. To, co powiedzą ma wielki odgłos w wielkim Świecie Muzycznym, więc powinni dbać o swój wizerunek i każde słowo powinno być sprawdzone nim zostanie ogłoszone.
Jeśli jednak doszło do tego, że muzycy nie mieli pojęcia o treści oświadczenia (co jednak wydaje mi się mało prawdopodobne) lub, że rzecznik (co jeszcze gorsze) złożył oświadczenie bez ich wiedzy, to naprawdę powinni go jak najprędzej wylać z roboty i wydać sprostowanie.
Bo takie oświadczenie jest naprawdę żenujące jak na taką WIELKĄ KAPELĘ.



pablok        IP: 79.191.29.135 12:47:44 2010-07-19
Zawsze to mówiłem- trzeba mieć jaja by nagrać taki album jak "Load" i to po takim krążku jak Czarny Album. Czy IM czy Slayera stać by było na to? Wątpię.
I to gadanie, że gramy to czego oczekują fani.... brrrrr. Muzyk przede wszystkim powinien zaspakajać własne ambicje- od zawsze imponuje mi Metallica która miała gdzieś oczekiwania (choć mam wrażenie, że ostatnio zaczęło się to zmieniać), liczyło się jedynie to co mieli w głowach...

O żadnej przepaści między IM i Metallicą nie może być mowy- jeżeli chodzi o wkład w metalową muzykę to IM ma większe zasługi ale to Metallica jest od kilkunastu lat na szczycie, liczby też stoją po stronie Urlicha i spółki.
Umiejętności? E tam, liczy się wszechstronność, wyobraźnia, umiejętność przyswajania innych gatunków- może dlatego Metallica wciąż rządzi w metalowym światku.




Metallica nigdy nie była zakładnikami fanów



wodzu        IP: 92.237.187.31 11:50:27 2010-07-19
bez przesady z tą przepaścią gatunkową...grają po prostu nieco inny gatunek, przepaść to duża przesada...a co do wypowiedzi ironów to nie chce mi się wierzyć że to sami muzycy mieli jakiś wpływ na ten "atak" na metallike



mati        IP: 89.229.78.250 11:24:29 2010-07-19
ja bardziej lubię Metallikę od Iron Maiden, ale nie będę przez to nikogo wywyższał, ani nikomu zasług odbierał. Uwielbiam Dance of Death, ale uważam, ze jest tak samo heavy metalowe jak ich inne płyty.
Kurde, czy to tak trudno sobie uświadomić w swych zaślepionych oczach, że są zespoły, które nie są stworzone do mieszania w gatunkach? Jakim debilem trzeba być, żeby sądzić, że jeśli ktoś gra jeden gatunek muzyczny to gra pod publiczkę?
To jest strona o Metalice i dlatego większość osób uważa wypowiedź maidenów za ofensywną. Fakt, nie brzmi jak słowa wielkiego zespołu, ale raczej jest trochę wyjęta z kontekstu(może kiedy wypowiedź wypłynęła już taka była).
Kurde, przecież nikt nigdy nie obwiniał elvisa za to, że gra pod publiczkę. Beatlesom też nikt tego nie zarzuca... dlatego ten argument wydaje mi się być po prostu bezsensowny.
Maiden-Metallica. Te dwa zespoły dzieli przepaść gatunkowa, dlatego ciężko je porównywać. No metallika ma inną profesję: świetnie sobie radzi w żonglowaniu gatunkami. Maideni grają to co lubią. Tak ciężko zrozumieć, że można być zakochanym w jednym stylu muzycznym całe życie?



doc_Imp        IP: 79.162.89.162 10:59:42 2010-07-19
ta wypowiedź Maidenów rzeczywiście trochę niezręczna, ale pewnie nikt z zespołu osobiście jej nie redagował.
A co do ich dorobku muzycznego.... Ci wszyscy co piszą że Maiden gra ciągle to samo chyba mają raczej ograniczoną znajomość ich dorobku... Porównajcie np. płyty "The X Factory" i "Killers". Albo w ogóle wczesna twórczość do nowych płyt, zwłaszcza AMOLAD, który moim zdaniem jest świetny. El Dorado rzeczywiście lekko zawodzi ale cóż... to już będzie chyba ich ostatnia płyta, więc liczę na coś epickiego :)
Nie będę już się rozpisywał i bronił ich do ostatniej kropli krwi bo mi się zwyczajnie nie chce teraz pisać, lekko zmęczony po całonocnej podróży jestem.
Dla mnie IM jest potęgą, po prostu potęgą. Rzeczywiście, jako muzycy po prostu niszczą Larsa i Sp-kę. O ich kawałkach mógłbym tu się rozpisywać godzinami i zjeść na śniadania wszystkich matołów, atakujących ich choć w życiu słyszeli tylko te najbardziej znane utwory.
Pozdro dla wszystkich którzy byli na koncercie, Wa-wa 2008 :)



James'Girl        IP: 86.63.154.176 21:57:12 2010-07-18
Frey
Oczywiście ze wszystko jest względne. ;) Zależy kto patrzy i z jakiej perspektywy - ja uważam, że jeśli jest przepaść między Metą i Ironami, to wpadli w nią od jakiegoś czasu Ironi (mimo całego mojego szacunku do ich wielkich zasług).
Oczywiście ty patrząc z innej perspektywy możesz to widzieć inaczej. :)
Jednak zrównanie poziomu artystycznego Metalliki z poziomem Dody jest (sorry, ale moim zdaniem) wielkim przegięciem.



frey        IP: 79.184.240.83 21:47:48 2010-07-18
@abc: nie potrafię Ci podać źródła moich informacji, pamięć czasem zawodzi. pozostaje słowo przeciw słowu. Nie będe szedł w zaparte ale pozostanę przy swoim zdaniu.

James girl: przepaść rzecz względna;] napewno miedzy Maidenami a metą jest.

Hans: z ciebie dyskutans na poziomie podstawowki. my tu rozmawiamy o niefortunnej wypowiedzi muzykow IM a nie ich dorobku muzycznym, którego mało kto odważy sie kwestionować. "płyty mają do bani" ale "na zywo prezentuja sie swietnie" czyli co? grają same covery metalliki?



hans        IP: 94.75.121.10 21:15:05 2010-07-18
Maideni są tacy przewidywalni że szkoda gadać. Grają te same patenty od lat i szczerze powiem że już dawno zjedli swój ogon. Mają trzech gitarzystów i ciągle słychać to samo granie i ten chlapiący bas Harrisa. Kawałki bez polotu, zagrane jak zwykle tak samo. Pewnie się boją jakichkolwiek eksperymentów i dlatego grają tak samo. Dla mnie Dance Of Death było lekko inne, ale jak wiadomo fanom się ten album nie podobał. Ostatni kawałek ElDorado to taki gniot że się płakać chce, podobnie jak najnowszy klip. Na żywo owszem prezentują się świetnie ale płyty mają do bani. Jak tu już ktoś napisał że ostatnia wielka płyta to 7th Son, a ost.dobra to Brave.
Zapewne boli ich że nie zostali tak wielkim zespołem jak Metallica. Muzykami są o niebo lepszymi ale to nie zawsze się przekłada na jakość produktu.



toudi        IP: 78.88.30.179 20:25:41 2010-07-18
ehh jakiekolwiek najazdy na loady po prostu sa smiechu warte. Rozumiem jak ktos mowie, ze nie podobaja mu sie najnormalniej w swiecie piosenki na albumie, ale te plyty sa zjechane za to, ze metallica nie chciala byc zakladnikiem wyobrazeniu ludzi o tym jaka ta metallica jest. Solowki Jamesa sa dobre. Co prawda jelsi mowimy o Outlaw Torn to ta Kikra moim zdaniem lepsza (wogole jedna z jeog najlepszych, a Het potrafi wyciac cos fajnego. Uwielbiam jego solo z "Mine eyes" - jakby kto nie wiedzial wersji demo Low man's lyric. W demo do Sandmana tez ladnie pocisnal.



James'Girl        IP: 86.63.154.176 20:04:25 2010-07-18
James potrafi grać piękne solówki. Wystarczy posłuchać dema (szczególnie z Black Album czy Loadów), gdzie w większości utworów solówki gra właśnie James - niektóre są naprawdę świetne i (moim zdaniem) szkoda, że później zastąpiono je Kirkowymi. Ja osobiście żałuję, że tak mało solówek Jamesa na płytach.
Np. w Masterze, Orionie, Outlow Torn czy S&R - są piękne!

Nie zgadzam się z porównaniem Freya Metalliki do Dody. Czy naprawdę uważasz, że między Ironami i Metalliką jest taka sama przepaść jak między Madonną i Dodą?

Myślę, że takim IKONOM muzycznym jak Ironi nie wypada się podpierać się dyskredytowaniem zespołów, które na nich w pewnym sensie "wyrosły". Czyżby oceniali tak nisko swoją kondycję, że chcą się dowartościować kosztem innych. To tak samo jakby Metallica wydając DM skrytykowała twórczość np. Bullet for My Valentin czy Trivium. To jednak troszkę żałosne.
Ja uważam, że w przypadku Metalliki i Ironów uczeń przerósł ucznia. Metallica wydając Loady pokazała, że potrafi poruszać się na różnych polach muzycznych, a nie zamykać się tylko w jednym gatunku i nie bali się tego zrobić. Ironi zaś "kiszą" się cały czas w obrębie jednego gatunku. Doceniam ich wkład w światową muzykę, szanuję ich dokonania, ale nie mogę powiedzieć, że uważam ich za wszechstronnych muzycznie.
Faktycznie Ironi grają to, co wiedzą, że się będzie podobało fanom – czyli znaczy, że grają pod publiczkę, bo obawiają się negatywnej reakcji fanów.
Zgadzam się w 100% z wypowiedzią Davidiana.

Ciekawa jestem czy ten Patrik Jensen pytał Jamesa, czy chciałby coś z nimi nagrać i James mu domówił, czy tylko sobie wyobraża, że James by mu odmówił? Przecież niedawno James zgodził się zagrać na płycie Kid Rocka.



vicek        IP: 81.210.4.90 20:02:07 2010-07-18
co do tego goscia ze scorpions, ja wiem czy metallica na początku nie za dobrze umiała grać na instrumentach no moze poza larsem :D ,ale kirk james i cliff to nie byli na poczatku tacy przecietni muzycy , nawet na kill em all



abc        IP: 83.28.171.131 19:36:37 2010-07-18
@frey... jakie 4 sola co Ty gadasz...
Kirk gra solówki w :
Enter Sandman
Sad But True
Holier than thou
The Unforgiven
Wherever I May Roam
Don't Tread on Me
Through the Never
Of Wolf and Man
The God that Failed
The Struggle Withnin

jeśli to jest 4 to pozdrawiam ;P



davidian        IP: 83.6.84.58 18:59:55 2010-07-18
pomijając fakt, że zapewne sami Maideni nie napisali, a być może nawet nie widzieli tego ośwoadczenioa to faktycznie jest ono głupie, skoro twierdzi że bycie postępowym to wygłup, nie wspomnę o tym, że dziewica też parę lat temu zadyszkę złapała, bo ostatni ich album, który zrobił na mnie wrażenie to "Brave New World", ostatni ich wielki album to "Seventh Son of a Seventh Son", a "Dance of Death" i "The Matter Of Life and Death" to już niestety równia pochyła, faktycznie "ci goście wiedzą czego chcą ich fani i wiedzą, jak zrobić to dobrze":D, gorzej że nowy kawałek, który katują od pewnego czasu w radiu też niestety powrotu do wielkiej formy nie zapowiada, ciekawe też, że powołują się w tym oświadczeniu na Load/Reload, płyty wydane w okresie, kiedy wokalistą dziewicy był Blaze Bayley, czyli w okresie który nawet niektórzy fani Maiden wymazali by z pamięci:D

Nie ma wątpliwości, że Maiden to wielka kapela, ale ostatnio głównie pod koncertowym względem. Swoją kompozycyjną wielkość powinni udowodnić tym co grają, a nie podpieraniem się w wojowniczych oświadczeniach innymi zespołami

albo przynajmniej niech wywalą na zbitą mordę autora tego oświadczenia:D



SzkodniK        IP: 83.21.126.100 17:10:15 2010-07-18
@frey masz ABSOLUTNA racje , posluchajmy np. SUICIDE AND REDEMPTION i pierwszego solo Heta , to poezja ;D



frey        IP: 79.184.216.233 16:38:24 2010-07-18
Blackened: aha, czyli James pewnie nie wie co to solo gitarowe?;/ (zebyś nie trwał w niewiedzy to przypomne, ze kiedy kirk sie opierdalał w produkcji Black Albumu gdzie nagral tylko 4 sola i podobnie z DM, to James odwalał całą robote więc mimo ze nie gra solówek na koncertach to potrafi je grać)

Wypowiedź z Maidenów zaskakuje ale to Maideni, im wolno;] po prostu wielcy ludzie posiadający duzy autorytet mają silne zdanie. I trudno z nim polemizować. To tak jakby Madonna skrytykowała Dodę za urodę. Niby nie ma racji ale jak nie uwierzyć Madonnie



Blackened        IP: 83.30.75.225 16:24:56 2010-07-18
"...a Kerry zgodził się zagrać (solówkę) w naszym nowym kawałku i wystąpić w teledysku. James [Hetfield] nigdy by czegoś takiego nie zrobił.” - NO TAK, BO JAMES OD SOLÓWEK NIE JEST, TYLKO KIRK :P



wru        IP: 79.191.210.49 14:59:42 2010-07-18
Iron Maiden wiadomo kultowa kapela, ale mają płyty, które po przesłuchaniu znikają w pamięci. Według mnie za bardzo są hermetyczni w tym ro robią.



Blaack        IP: 83.22.98.60 14:49:50 2010-07-18
Bo ich sukces Metallicy boli :D



ToMek        IP: Overkill.pl 14:21:44 2010-07-18
jak juz pisałem troche dziwne, ze Maideni sie Metallica musza podpierac w promocji płyty...