W
I
Ę
C
E
J

«

N
E
W
S
Ó
W
Wzmacniacz KH103 od Kirka i firmy Randall
dodane 14.08.2014 08:36:58 przez: ToMek
wyświetleń: 3282
Kirk Hammett z Randall współpracuje od dawna, czego efektem są chociażby head KH120RHS, cab KH412, combo KH75, practice amp KH15 czy preamp module KH3. Tym razem na rynek wypuszczają wspólnie wzmacniacz KH103. Firma pracowała nad nim przez trzy lata, a głównym inżynierem był Mike Fortin. Ma 3 120 Wattowe kanały, a przetestowany był już m.in. podczas koncertów Wielkiej Czwórki na stadionie Jankesów, czy też koncertów Metalliki w Fillmore oraz w Indiach i Abu Dhabi. Cena rynkowa: 3749,99 dolarów.


Kirk: „Używałem modułowych wzmacniaczy, ale zdałem sobie sprawę, że na trasę potrzebuję czegoś bardziej wytrzymałego. KH103 to to, czego szukałem, precyzyjny, ręcznie lutowany I bardzo dobrze wykończony. Ma niesamowite stopnie wzmocnienia, które sprawiają, że ten wzmacniacz brzmi lepiej niż jakiekolwiek inne. Gdy Mike pierwszy raz przyszedł do mnie z tym wzmacniaczem, włączyłem się i zakochałem w nim. Nieustannie to on jest teraz częścią mojego brzmienia. To w zasadzie ten wzmacniacz słyszycie w filmie Through the Never, jest częścią naszego sprzętu na trasy koncertowe i będzie też częścią naszego sprzętu nagrywającego na najbliższą przyszłość. To wspaniale brzmiący wzmacniacz, który daje mi dźwięki, za którymi od dawna się uganiałem.”


Specyfikacja:
  • 120 watt, three-channel all-tube (nine 12AX7 and four 6L6) amplifier.
  • CONTROLS Three gain and volume with three-way bright switch for each, plus presence, depth, and dual switchable master volumes.
  • LOOPS Dual switchable series/parallel
  • MIDI/SWITCHING Seven MIDI-assignable functions for each channel as follows: channel select, boost, low/medium/high gain voicing, master volume 1/2 select, loop/loop2 select, store. Individual metering and bias controls. Footswitch not included (RF8 or RF4 suggested).
  • CONSTRUCTION Heavy-duty metal front/rear grilles, corners, edging. Dual side handles for easy lifting.


ToMek
Overkill.pl

Waszym zdaniem
komentarzy: 40
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
a7xsz
15.08.2014 11:14:02
O  IP: 109.243.241.3
mniej bycia "szlachtą", mniej szpanowania, cwaniakowania, a więcej grania i zwykłej przyjemności i radości gdy uda się odegrać ukochaną partię
a7xsz
15.08.2014 11:13:07
O  IP: 109.243.241.3
Tylko nie zamieńcie się wszyscy w Larsa który rok szuka brzmienia perkusji, a potem i tak mamy takie STA czy DM.
Adamas
15.08.2014 10:42:36
O  IP: 192.162.151.197
Painmaker
No i chyba rada Puppetza o headzie i kolumnie jest najlepsza. Sam o tym myślałem ale kasy nie było.

Do tego jakaś fajna kostka i będzie okey.

Kubus-87

Ja np. ze swego brzmienia jestem niezadowolony. Fakt, jeśli chcę zrobić coś takiego ale KEA to wychodzi super ale uzyskanie czegoś "słodkiego" już nie. Brak mi bramki szumów.
PuppetZ
15.08.2014 09:54:17
O  IP: 87.206.15.207
Daj sobie spokój z jakimś combami line 6 bo to shit jest, dobry dla tych co chcą mieć kupę efektów i przeciętne brzmienie, i uwierz z 15 w lampy wyciągniesz lepsze brzmienie niz ze 100w tranzystora, odłóż sobie trochę więcej, kup head i kolumnę 1x12 bądź 2x12, z headów polecę ci laneya z serii ironheart i będzie zadowolony i w tym przypadku nic nie musisz rozkręcać do dużej skali, przełączasz sobie na 1w i grasz wciąż mając ładne brzmienie.. No i oczywiście polecę tekstem , którego to nie jestem zwolennikiem - kup używkę :)
Kubus-87
15.08.2014 09:38:47
O  IP: 95.173.217.208
Poza tym jeżeli kiedyś będziesz chciał go wynieść i pograć ze znajomymi do prekusji to z 15-tką będziesz musiał ukręcić taki poziom głośności że dźwięk stanie się już wkur....cy.

Zrobisz co uważasz a moje rady sa takie :

- Większy wzmacniacz ma lepszy dźwięk i jest bardziej "uniwersalny"(pomijając "lampę")
- Tranzystory bardzo dobrze współgrają z efektami analogowymi
- Comba są dla ludzi którzy lubią spędzać czas na grzebaniu w dźwiękach ( niekiedy spędzałem godziny na ustawianiu dźwięku, który później i tak wydawal mi się nieodpowiedni)W przypadku kostek jest to bardzo proste, wręcz "intuicyjne" i trwa sekudy
- "Lampa" nie bardzo nadaję się do domu ponieważ to piec lampowy trzeba rozkręcić do pewnej skali głośności, żeby wydobyć jej prawdziwy dźwięk (w przypadku tranzystorów zajebista barwa jest juz osiągalna od samego początku)

Togo dowiedziałem się na własnej skórze i to moge doradzić. Mam nadzieję że jakaś rada się przyda.
Painmaker
15.08.2014 09:37:54
O  IP: 89.79.188.240
_Just-Me - wniosek taki, żebym po zakupie nie oglądał się już za innymi wiosłami ;) Na kasie niestety nie śpię, no ale na tę EC-1000 mogę sobie pozwolić. A co potem? No cóż, może trzeba będzie wyjechać do Niemiec.. ;D
Kubus-87
- oo, dzięki bardzo za podpowiedź! :)

a7xsz
15.08.2014 09:29:58
O  IP: 109.243.241.3
Spoko, ale to zależy czy kupujesz sprzęt do grania na scenie, w sali prób, czy w domu. Głębi w domu nie osiągniesz. Sam kiedyś miałem 60W i na próby ok, ale w domu najciszej jak się dało. W sumie zawsze można słuchawy założyć, ale słuch się niszczy.
Nie lubię jak sąsiedzi katują innych głośnym graniem, nowy sąsiad nade mną napieprza głośno kawałki Metalliki co mnie irytuje. Jak chce głośno grać, to niech idzie do wygłuszonej sali prób. W warunkach domowych tak nie można.

Zawsze bede stal przy tym ze najpierw jakikolwiek sprzet by nabyc umiejetnosci. Zaczyna sie od gry, a nie od kupna najlepszego sprzetu.
Kubus-87
15.08.2014 09:12:44
O  IP: 95.173.217.208
a7xsz uwierz mi kolego że nie wystarczy 15-stka....tym bardziej do takiego sprzętu jak EC-1000, bo będzie poprostu zawiedziony. Tu nie chodzi o głośność, ale o GŁĘBIE DŹWIĘKU z 12 calowego głośnika. Mam 100W Bandita i wykorzystuję go warunkach domowych w skali 1/10 racja, ale na żadnej 15-stce w żadnej skali dzwięku nie uzyskasz takiej głębi tego co się z tego wydobywa. I to nie są domysły, tylko błędy, które też popełniłem i odradzam następnemu stratę pieniędzy na coś co za chwilę będzie wymieniać. Takie jest moje zdanie
Kubus-87
15.08.2014 09:06:18
O  IP: 95.173.217.208
Painmaker mam właśnie LTD ESP ec-1000 z aktywnymi przetwornikami EMG-81/60 piec Bandit 112 ( 100W ) dosłownie 3 kostki "Metal Zone 2" BOSS DS1 Metal Muff ....Jak dla mnie "szczeka" to niesamowicie. A gram tylko partie rytmiczne. Miałem kilka wzmaków w tym (Line6 spider IV), (Vox VT40 ) i tych akurat nie polecam, ale tak jak koledzy piszą, jedyną drogą jest ogarnie i sprawdzenie co Ci pasuje bardziej.
a7xsz
15.08.2014 08:49:57
O  IP: 109.243.241.3
Najpierw trzeba nauczyć się grać. Do tego nie potrzeba wiele, najtańszy jakis Ibanez czy Yamaha.
Wzmacniacze na warunku domowe wystarczy 15-stka. Po co kupować cos mocnego, jak i tak nawet 1/10 mocy nie zapuścisz ?
_Just-Me
15.08.2014 01:25:03
O  IP: 80.51.59.19
Painmaker
Uważaj z pierwszą gitarą :] Tym bardziej jeśli kupisz tak dobrą. Moją pierwszą gitarą w ogóle był pożyczony Ibanez... 270 coś tam (chyba) i była to całkiem przyjemna gitarka i wiele osób ją sobie chwali, a nowa kosztuje około 1200. No i jak już wiedziałem, że będę grał to wywaliłem wszystkie pieniądze na szarego Truckstera LTD. Jak wziąłem ją do ręki to wiedziałem, że to jest TO. Nie było mowy, że może być coś lepszego! Piękny, potężny dźwięk i super wygodna i delikatna... no ideał.. dodam, że EC-1000 jest jeszcze delikatniejsza i przystosowana do grania solówek, ma 24 progi w przeciwieństwie do Trucka, który ma 22 i jest jednak trochę cięższy i sztywniejszy (no w końcu to Jaymza). No więc było fajnie z tą gitarą, ale oczywiście James wszystko zepsuł :] Pojawiło się na rynku coś takiego jak ESP SNAKEBYTE... Nie za bardzo przepadam ze explorerami (szczególnie jak ma główkę w kształcie kija hokejowego), ale to wiosło ma według mnie niesamowity kształt. Prosty, ale niesamowity. Pewnego dnia miałem okazję wziąć ją do ręki i pobrzdąkać chwilę. No cóż mogę powiedzieć... Truckster przy tym to przeżytek :] Genialny wygląd, dźwięk przebija wszystko (chodzi mi o Hetfieldowskie przetworniki) i jeszcze wygodniej się gra niż na wyżej wspomnianych. Co zrobiłem? Wyjechałem do Niemiec i prawie 2 miesiące pracy przeznaczyłem na zakup tego cuda :] Jestem dumnym posiadaczem białego ESP :] Także tego... uważaj przy kupnie gitary droższej na początek bo to się źle potrafi odbić na zdrowiu i portfelu :D Chyba, że nie narzekasz na stan tego drugiego to tylko pozazdrościć ;)
Ja tymczasem pozbyłem się z głowy pomysłu kupna białego Iron Crossa... dobrze, że mi się miejsce na ścianie skończyło ;P
Mitch
14.08.2014 23:45:31
O  IP: 37.128.4.107
Dokładnie, tak jak to u ciebie mniej więcej, a raczej więcej
Adamas
14.08.2014 23:24:40
O  IP: 192.162.151.197
Po 3 symboliczne 6-paki? :D
Mitch
14.08.2014 23:23:50
O  IP: 37.128.4.107
Adamas
Wysłałem A7 do benzyniaka po kilka 6 paków ale jak do tej pory nie wrócił ...
Adamas
14.08.2014 23:05:34
O  IP: 192.162.151.197
Macie piwo? :D
Mitch
14.08.2014 22:59:25
O  IP: 37.128.4.107
Adamas
To jest więcej niż pewne, aż z czasem będzie miał więcej gitar niż James wszystkich swoich razem wziętych od początku istnienia zespołu i tuż przed nim, wszystko to przed painmakerem ;))
Adamas
14.08.2014 22:47:31
O  IP: 192.162.151.197
Nikt
Absolutnie nic nie bronię.
Ale np. nie widzę sensu kupowania do domu wzmaka większego niż 30v.
Poza tym może warto na tej pierwszej gitarze nauczyć się o nią dbać :)
Pamiętac o czyszczeniu strun itp :P

Painmaker
Sądzę, że nie zadowolisz się do śmierci jedną gitarą :) Będziesz kręcił z kilkoma naraz :D
NIKT
14.08.2014 22:43:05
O  IP: 81.190.126.64
Painmaker
Jeśli jesteś początkujący i załapałeś bakcyla to wierz mi że głód rośnie w miarę jedzenia. Szczególnie będąc amatorem bo profesjonalistę z reguły stać na droższy sprzęt i go ma;)
NIKT
14.08.2014 22:38:22
O  IP: 81.190.126.64
Mitch
14.08.2014 22:24:55
O  IP: 37.128.4.107
NIKT chyba coś kojarzę, że to jakiś wzmacniacz z jakiejs wieży Hi Fi i to takiej dosyć wiekowej, ale jagiełły nie dam za to xD
Painmaker
14.08.2014 22:18:29
O  IP: 89.79.188.240
Adamas - pewnie masz rację, ale tyle się dobrego naczytałem o tej serii EC-1000.. że to już będzie chyba moja gitara do śmierci ;P
NIKT
14.08.2014 22:12:27
O  IP: 81.190.126.64
Adamas
Nie broń kasy wydawać co.. Ja kiedyś miliony bym dał by mieć jak najlepszy sprzęt tyle że nie miałem w ogóle kasy więc podłączałem się do Condora (pamięta ktoś co to?) :)
Jäger
14.08.2014 21:26:36
O  IP: 79.186.224.155
Z małych piecyków typowo domowych to polecam Kustom Dart 10FX. Mimo że to tylko 10 W, to zdarzało się go używać na próbach jak nic innego nie było pod ręką i dawał radę. Brzmienie ma świetne.
Adamas
14.08.2014 21:12:41
O  IP: 192.162.151.197
Painmaker
Troszkę za dużo kasy moim zdaniem chcesz wydać jak na swój pierwszy sprzęt.
W 2 tys na mój gust możesz się zmieścić jeśli chodzi o gitarę, piec i akcesoria.
Potem na ten drugi wydasz więcej kasy, kiedy będziesz miał już bardziej wyrobiony jakiś swój własny gust.

urbi
14.08.2014 20:56:24
O  IP: 89.67.224.22
LINE6 awaryjne strasznie no i gowniane brzmienie.

Do domu idealnie jest Roland Cube 20. Do tego wioslo LTD na poczatek za 900 i kabel za 50 max 3 mety, pasek wedle uznania od 12 do 150, kostki dunlop tez wedle uznania od 1,2 do 3 zlotych. Cube 20 ma juz tuner na pokladzie. TALENTU NIE KUPISZ :)

Jak macie pytania o sprzet to pytajcie lub piszcie na bethope@wp.pl



Adamas
14.08.2014 20:53:36
O  IP: 192.162.151.197
Ja mam kustom 20 vat, głośnik 12. Na 2 volume jest już tak głośno, że mi samemu przeszkadza :P

Ale coś w tym jest, że warto dobrać wzmacniacz do sąsiadów :D
Painmaker
14.08.2014 20:43:35
O  IP: 89.79.188.240
Haha, no tylko ucho moje jeszcze nie wyrobione - do tej pory grałem tylko na akustyku, a od niedawna chodzę na lekcje i na elektrycznej się uczę, tak więc myślałem, że ktoś coś konkretnie podpowie ;) Truckster Jaymzowy bardzo faaajny, no i ta nowa biała iron cross.. ^^
_Just-Me
14.08.2014 20:31:17
O  IP: 80.51.59.19
Skoro jestem chwilowo w domu to powiem koledze, że LTD EC-1000 to genialna gitara. Mam Truckstera Jaymzowego, a to identyczny sprzęt właściwie tylko bez sygnaturki ;) Co do wzmacniaczy to tak jak NIKT mówi. Idź do sklepu dobrego i sam zobacz co ci się spodoba ;)
Mitch
14.08.2014 20:30:07
O  IP: 37.128.4.107
No to faktycznie jak na tkaie coś to nie warto kupować pierdziawki 15 w jaka by ona nie była, nawet tego piweja ...
Będziesz miał co robić w muzycznym przez pewien czas z ogrywaniem sprzętu, bo tak to trudno coś na gorąco doradzic ;)
Mitch
14.08.2014 20:28:49
O  IP: 37.128.4.107
no wiesz ty masz tego tone blastera setkę, to juz zupełnie inny wymiar jest w porównaniu do mojej pierdziaweczki 15tki ;) Ogrywałem twój piecyk w jakimś komisie muzycznym i muszę ci powiedzieć, że zajebiście się na tym gra cokolwiek z Rammsteina, szczególnie tego z czasów Sehnsucht czy Mutter. Co racja to racja, piec to nie wszystko, wiosełko także musi być zacne, może to i trochę naiwne z mojej strony, ale w większosci przypadków jak ogrywałem Epiphony i im podobne Vki, bo u mnie coś bieda z wisłami ala explorer, no to muszę ci powiedzieć, że bardzo często na nich uzyskiwałem brzmienie zbliżone do RTL i to nawet w bardzo zbliżonym stopniu, niemalże ten sam chłód i ciężar, w przeciwieństwie do równorzędnych cortów, washburnów, czy ibanezów.
Cóż poradzić, Jagiełły ode mnie na razie będą raczej zamrożonym kapitałem zanim nasz kraj dosięgnie tego poziomu technologicznego pozwalającego na wykorzystanie tego typu środków xD Także masz małą rezerwę aktywów na przyszłosć xD
Painmaker
14.08.2014 20:17:39
O  IP: 89.79.188.240
Dzięki za podpowiedzi :) Gitarkę zamierzam kupić ESP LTD z serii EC-1000.
NIKT
14.08.2014 19:39:06
O  IP: 81.190.126.64
Mitch
Ja wciąż łoję na Tone Blaster (z piąty rok) tyle że.. no sporo "większym" bo 100-ce. Powiem że 2 latka satysfakcje miałem i nie kombinowałem za dużo z pokrętłami. Fakt że mam wyrozumiałych sąsiadów (lub ich nie słyszałem z powodu głośności) bo dość głośno pogrywałem na tym ale faktycznie do 1/3 głośności nie więcej. Wcześniej to raczej na kombinowanym sprzęcie grałem ale i miałem okazję na różnych Marshall'ach pogrywać. Naszło mnie w końcu na różności i dokupiłem DigiTech RP1000. Jak na domowe pitolenie dla uciechy to mi wystarcza. Jeśli miał bym coś teraz kombinować to może wiosło jak wygram kilka tysięcy:) Tej Twojej walizki z Jagięłłami nie honorują jak na razie nigdzie;)

Painmaker

Jeśli miał bym Ci radzić to najlepiej przejdź się do sklepu i spróbuj zagrać na kilku, porównać i podpytać obsługę co by woleli. Kupując przez internet to warto poszukać na YT filmików. Oczywiście nie ma jak na żywca testować sprzęt a tak na słowo to każdy ma swój gust i każdy poleci Ci co innego co zna i z czego jest zadowolony. Z resztą i tak po jakimś czasie zapragniesz czegoś nowego, lepszego;) tak że stary jeśli masz 1500 zł to popatrz w necie co za to możesz kupić, poszukaj filmików a ostatecznie przejdź się do jakiegoś sklepu byś w miarę możliwości mógł fizycznie to przetestować.
WRU
14.08.2014 16:56:18
O  IP: 83.6.43.246
Z małych wzmacniaczy 15W to tylko liczy się Peavey Vypyr.
Mitch
14.08.2014 16:30:22
O  IP: 37.128.4.107
edward, za taką cenę tyle efektów ile ma w sobie to i tak dobrze, a z tego co ogrywałem ten piecyk to wcale nie są takie złe, pod uwagę trzeba brac przedewszystkim fakt że ten piecyk jest za mniej niż 4 stówy. Może i głośniczek 8 calowy to nie jest jakiś szczyt brzmienia, ale zawsze opcjonalnie może sobie podłączyć jakąś kolumienkę pod to, o ile będzie mu się chciało w to bawić. Tak swoja drogą mam w domu piecyk Zjebaneza Tone blaster 15 watówkę, który do owego Line6 spider IV wgl nie ma startu, nawet clean ma gorszy ...
edward
14.08.2014 16:06:49
O  IP: 78.8.121.46
popieram przedmówcę, Spidera można śmiało polecić. Jeżeli masz zamiar grywać w domu to na pewno nie potrzebujesz niczego mocniejszego niż 15W, ja w bloku nigdy nie rozbujałem 15 watówki nawet do połowy głośności, jedyna wada takiego małego comba to malutki głośnik. Im większy tym lepsze przenoszenie basów, spora ilość efektów w tym piecyku nie koniecznie musi być jego zaletą, słyszałem że są one syntezowane w mikroprocesorze więc nie koniecznie muszą brzmieć fajnie. Tak czy siak będziesz raczej grywał tylko na 2 lub 3 efektach dlatego ja osobiście poleciłbym trochę większy piecyk np Crate z 12 calowym głośnikiem (też 15W) do tego abyś przeszedł się do jakiegoś sklepu muzycznego i dobrał sobie kostkę z efektem jaka będzie Ci się podobała. Sam jednak nigdy nie miałem Spiderka ale na samym początku grywania na gitarce też o nim myślałem.
Mitch
14.08.2014 14:52:04
O  IP: 37.128.4.107
Painmaker, nie jestem jakimś wybitnym znawcą w tym temacie, ale jedno ci powiem, samym combem brzmienia nie ukręcisz jak masz jakąś kijową gitarę, tak mówię żebyś później nie czuł sie rozczarowany. Podobno ludzie na tak zwanym PODzie (zewnętrzna karta dźwiękowa) kręcą brzmienie zbliżone nawet do starej mety). do 1500 zeta to można kupić coś do 120 wat, ale to ci chałupę rozwali, a potencjometru nie odkręcisz nawet na 1/5, a jak mieszkasz w bloku to jeszcze lepiej. Obczaj sobie ten wzmacniacz
http://www.ragtime.pl/product-pol-7032-PROMOCJA-LINE-6-Spider-IV-15.html Jak za tą cenę brzmi zajebiscie, ostatnio to sobie ogrywałem wraz z epiphone flying V także za 1500 byś miał i jedno i drugie, poza tym wujek google będzie bardziej pomocny, ale możesz zacząć od tego co ci zapodałem
Painmaker
14.08.2014 13:50:50
O  IP: 89.79.188.240
Hej, pytanie do znawców: jakie combo (do 1500zł) byście polecili dla początkującego gitarzysty (do grania w domu), żeby brzmiało to jak najbardziej Metallikowo?
Mitch
14.08.2014 09:51:35
O  IP: 37.128.4.107
Przy swojej pensji musiałbym chyba z 5 lat głodować żeby zarobić chociaż na jeden z tych wzmacniaczy, a co dopiero mówić o całej reszcie ... ;D
PuppetZ
14.08.2014 08:55:54
O  IP: 87.206.15.207
Oj coś ten Kirk ściemnia przecież cały zespół od koncertu na Antarktyce, przerzucił się na axe fx, których to zamówili 20 sztuk.
ToMek
14.08.2014 08:37:33
O  IP: 91.227.215.2
Od takie info dla muzyków coby wiedzieli na co zbierac kase na prezenty swiąteczne
OVERKILL.pl © 2000 - 2024
KOD: Marcin Nowak